נפלה, תבעה את האוניברסיטה - ותפוצה ב-50 אלף שקל

מזכירה באוניברסיטת ת"א החליקה בשביל בשטחי האוניברסיטה, שברה יד ושתי שיניים - ותפוצה במסגרת פשרה ■ דרשה במקור פיצויים של 112,500 שקל

מזכירה באוניברסיטת תל-אביב, שנפלה בשטח האוניברסיטה ושברה את שיניה ואת ידה, תפוצה בסכום של 50 אלף שקל בגין הנזקים שנגרמו לה - כך הושג בהסכם פשרה שנחתם בין האוניברסיטה למזכירה וקיבל באחרונה את אישורו של בית המשפט השלום בתל-אביב.

האירוע התרחש ב-2010: המזכירה, בת 64, צעדה בשטח האוניברסיטה, ובהגיעה לשביל שהיה מרוצף בחלוקי נחל, נתקלה באבנים שבלטו לגובה ואף היו שבורות חלקית, ונפלה ארצה בחוזקה כשפניה קדימה. כתוצאה מהנפילה היא נפצעה בשפתיה, 2שתיים משיניה הקדמיות נשברו, וידה השמאלית נשברה. היא הובלה למרפאת הקמפוס וקיבלה טיפול ראשוני.

בתביעה, שהוגשה באמצעות משרד עורכי הדין פרץ-פרידמן-מיכאלי נגד האוניברסיטת ונגד חברת הביטוח הראל, נטען כי מאוחר יותר בביתה חשה האישה בחילה וסחרחורות קשות, התעלפה מעוצמת הכאבים ופונתה באמבולנס לבית-החולים איכילוב בתל-אביב.

לטענתה, בהגיעה לחדר המיון אובחן אצלה שבר בזרוע, ומאוחר יותר אף אובחנה לה מוגבלות בתנועת היד; שיניה הקדמיות שהורכבו על שתלים נשברו בנפילה, והיא נאלצה לעבור תקופה קשה בה סבלה כאבים עזים בפה ובשפתיים ונאלצה להוציא כספים רבים על תיקון השיניים.

בכתב התביעה מצוין כי לפני האירוע נערכו ישיבות פורום בטיחות באוניברסיטה, בהן הועלה בין היתר נושא שבילי חלוקי הנחל, שצוינו כמפגעים בטיחותיים. לאחר האירוע החלה האוניברסיטה בהחלפת כל שבילי חלוקי הנחל בשבילי בטון חלקים, לרבות השביל בו נפגעה המזכירה.

התובעת טענה כי החלפת השבילים מהווה ראיה חותכת להיותם מפגעים מסוכנים, וכי לאוניברסיטה ישנה אחריות ישירה לכך.

בכתב התביעה נדרשו פיצויים בהיקף 112.5 אלף שקל - 5,000 שקל על הוצאות רפואיות, 7,500 שקל על הוצאות נסיעה וניידות, 80,000 שקל על הפסדי השתכרות מהימים בהם לא עבדה התובעת, 20 אלף שקל על "עזרת צד ג'" ועוד נזקים כלליים אחרים.