רבין, זמיר ושוקי למברגר מצטרפים למרוץ לפרקליט המדינה

פרופ' יורם רבין, עו"ד שוקי למברגר ושופט המחוזי אבי זמיר מצטרפים ל-5 המועמדים שהגישו מועמדות לתפקיד בסיבוב הראשון

‎‎שעות אחדות לפני תום המועד האחרון להגשת מועמדויות לתפקיד פרקליט המדינה - שני מתמודדים משמעותיים נוספים מילאו את הטפסים והחליטו להתמודד על התפקיד: האחד הוא המשנה לשעבר לעניינים פליליים לפרקליט המדינה, עו"ד שוקי למברגר. בתום התלבטות ממושכת החליט למברגר להציב את עצמו כמועמד פנימי שני לתפקיד, לצד עו"ד שי ניצן, המשנה ליועמ"ש לתפקידים מיוחדים.

במהלך היום (ב') המשיך למברגר להתלבט בשאלה אם להתמודד, ואולם בשיחות סגורות הוא אישר למקורביו כי נטייתו היא להגיש מועמדות, וכך בכוונתו לעשות זאת בשעות הערב.

לצד זאת, ל"גלובס" נודע על מועמד משמעותי נוסף שהצטרף למרוץ - דיקאן בית-הספר למשפטים של המסלול האקדמי - המכללה למינהל, פרופ' יורם רבין.

רבין (46), הנחשב מומחה למשפט פלילי, פירסם את ספר העיון המרכזי בתחום דיני העונשין, המצוטט רבות בפסיקת בית המשפט העליון, וכן מחקרים רבים במשפט פלילי. הוא משמש זו השנה השלישית דיקאן בית-הספר למשפטים במכללה למינהל. בעבר לימד והתמחה גם בתחום זכויות האדם והמשפט החוקתי.

במהלך היום הצטרף מועמד נוסף לרשימת המתמודדים על תפקיד פרקליט המדינה: שופט בית המשפט המחוזי בתל-אביב, אבי זמיר, שהחליט ברגע האחרון להיכנס למרוץ.

8 מועמדים

‏‎‎למברגר, רבין וזמיר מצטרפים ל-5 המועמדים שהגישו את מועמדויותיהם בסיבוב הראשון לוועדת האיתור לתפקיד פרקליט המדינה: עו"ד‎ שי ‎ניצן; עו"ד יהושע רזניק; שופט בית המשפט המחוזי בירושלים צבי סגל; עו"ד עופר ברטל; ופרופ' גבי הלוי.

‏עם תום המועד הנוסף להגשת מועמדויות הלילה, תתכנס בימים הקרובים פעם נוספת ועדת האיתור, ותחליט מי מבין המועמדים שניגשו לתפקיד יוזמנו לשלב הבא - ראיון בפני הוועדה. בשלב זה גם יפורסמו פומבית שמות המועמדים העולים לשלב הראיון.

עם זאת, בישיבתה בשבוע שעבר החליטה ועדת האיתור שלא לפנות מיוזמתה למועמדים נוספים, לא מבית ולא מחוץ, ולהסתפק במתן חלון הזמנים הנוסף להגשת מועמדויות.

בוועדת האיתור מכהנים, לצד היועמ"ש יהודה וינשטיין המשמש יו"ר הוועדה, גם נציב שירות המדינה, עו"ד משה דיין; מנכ"ל משרד המשפטים, ד"ר גיא רוטקופף; פרופ' אריאל בנדור, נציג האקדמיה; ועו"ד רחל תורן, נציגת ציבור.

הוועדה אמורה לסיים את עבודתה עד סוף החודש. פרקליט המדינה הנוכחי, משה לדור, אמור לסיים את כהונתו עד מחצית חודש דצמבר. ‏‎‎‏