סמנכ"ל ברשות השידור ביקש תנאי פרישה מטיבים לאשתו

ה‎סמנכ"ל יראון רופין ביקש לאשר תנאי פרישה מיטיבים ל-5 עובדים ברשות, בהם אשתו ■ לאחר בדיקה שנערכה ע"י הממונה על השכר באוצר נודע על הקשר המשפחתי ■ רשות השידור: "אין בדבר היותה רעייתו משום קבלת 'עונש'"

סמנכ"ל כוח-האדם של רשות השידור, יראון רופין, ביקש אישור מיוחד ממשרד האוצר לפרישת 5 עובדים בתנאים מיטיבים. אולם, רופין לא עדכן כי אחת מהם היא אשתו.

ל"גלובס" נודע כי עוד לפני שנודע על הקשר המשפחתי עצר הממונה על השכר באוצר את הליך הפרישה, וזאת בעקבות אי-סדרים בנושא.

בשל מצבה הבעייתי של רשות השידור, כל פרישה ברשות השידור דורשת את אישור הממונה על השכר באוצר. ב-7 ביולי השנה ביקש רופין, אז מ"מ סמנכ"ל כוח-האדם ברשות השידור, אישור להוציא 5 עובדים לפרישה בתנאים מיטיבים, לאחר שמכסת הפורשים הושלמה.

האישור החריג ניתן, ואולם הרשות בוששה בהעברת שמות הפורשים. לאחר שנבחן הדבר, התברר כי אחת מהפורשות היא רעייתו של רופין, אריאלה. היקפו של הסכם פרישה כזה מגיע עד למאות אלפי שקלים.

ממשרד האוצר נמסר כי "המשרד מאשר מפעם לפעם תנאי פרישה מיטיבים יחסית לעובדי רשות השידור, על מנת שיפרשו ושמשרתם תתבטל. תנאי הפרישה נגזרים מתוכנית הפרישה הממשלתית העדכנית האחרונה שיצאה ב-2010. בתאריך ה-8.7.2013 פנה סמנכ"ל משאבי אנוש של הרשות, יראון רופין, אל הממונה על השכר לבקש אישור פרישה ל-5 עובדים נוספים, בגלל שהמכסה הקודמת של הפורשים תחת התנאים האלה התמלאה.

"יובהר כי מדובר בבקשה לאישור חריג יחסית, שניתן פעמיים בלבד לאחר חתימת הסכמי הרפורמה. הממונה על השכר אישר את הבקשה. לאחר מכן, לאור אי-בהירות שקיימת ברשות בנושא כמות הפורשים והקולטים ברשות, הקפיא הממונה על השכר את האישור ב-20.10.13. כעת התגלה כי אחד מהעובדים שהיו אמורים לפרוש היא אשתו של הסמנכ"ל, אריאלה רופין.

"יש לציין כי תנאי לקבלת תפקיד הסמנכ"ל ליראון רופין, שמונה בתחילת השנה, הוא עזיבת אשתו את הרשות (לאור ניגוד העניינים המובנה). יש לציין גם כי ככל הידוע, הסמנכ"ל לא דיווח על כך שאשתו אמורה להיות בין הפורשים.

"עקב ההקפאה, והעובדה שאשתו טרם מימשה את היציאה לפנסיה - היא ככל הנראה לא תוכל ליהנות מתנאי הפרישה".

מרשות השידור נמסר כי "רעייתו של סמנכ"ל כוח-האדם הייתה אחת מהעובדות שנרשמו לפרישה. אריאלה רופין היא עובדת מסורה מזה עשרות שנים. למותר לציין כי היא עומדת בתנאי הפרישה, כך שאין בדבר היותה רעייתו משום קבלת 'עונש'.

"סמנכ"ל כוח-האדם ברשות, יראון רופין, הוא עובד מסור, מקצועי וישר-דרך, וכל ניסיון להציגו בצורה שונה הוא נואל ואף נפשע. מנכ"ל הרשות וההנהלה הבכירה דוחים בשאט-נפש ניסיונות אלה, אשר רובם ככולם ספינים תקשורתיים".