ההכנסות גוגל מפרסום עקפו את ההכנסות מפרסום בעיתונות

בעוד שבמחצית הראשונה של 2013 עיתוני החדשות והמגזינים בארה"ב כמעט ונגעו כל אחד לחוד בקו 10 מיליארד דולר הכנסות מפרסום, גוגל כבר עקפה אותו

כבר שנים שהעיתונות המודפסת נמצאת בירידה: ירידה בהיקפי הקריאה לצד ירידה בהיקפי הפרסום. עיקר לחמם של עיתוני החדשות והמגזינים היה ונשאר הפרסום, אך בשנים האחרונות הם ספגו מכה קשה. אין אלה רק ידיהם הקפוצות של המפרסמים שממאנים להוציא כסף על פרסום בהיקפים גדולים כמו בעבר, אלא גם העובדה שהעולם השתנה.

אחת הסיבות לכך היא ההשתלטות של גוגל על עולם התוכן הדיגיטלי והפיכתה לשער הכניסה אליו. כך, במשך שנים מאשימים עיתונים ומגזינים ברחבי העולם את גוגל בפגיעה אנושה בעסקים שלהם. גוגל, מבחינתה, ממשיכה לעלות ולצמוח.

מנכ"ל אתר הטכנולוגיה הפופולרי ביזנס אינסיידר, הנרי בלודג'ט, הציג השבוע נתונים שמצביעים עד כמה גוגל גדולה. הנתונים הראו כי כבר אשתקד עקפו ההכנסות מפרסום בגוגל את אלה של המגזינים ועיתוני החדשות בארה"ב. השנה, הדגיש בלודג'ט, הנתונים נחרצים אף יותר כשהפער הולך וגדל.

אמנם 2013 עדיין לא נגמרה, אך הסתמכות על המחצית הראשונה של השנה מצביעה על פער הולך וגדל. כך, בעוד שבמחצית הראשונה של השנה עיתוני החדשות והמגזינים כמעט ונגעו כל אחד לחוד בקו 10 מיליארד דולר הכנסות מפרסום, גוגל כבר הספיקה לעקוף אותו.

לפי נתוני 2012 נראה כי גוגל נמצאת בדרך הנכונה לעקוף את שיא ההכנסות בכל הזמנים של המגזינים בארה"ב, כפי שנרשם ב-2007 לפני המשבר הכלכלי שפקד את השוק ולפני תחילת הצניחה הגדולה.

כך, גוגל סיימה את 2012 עם הכנסות של כ-20 מיליארד דולר מפרסום, בעוד המגזינים רשמו ב-2007 הכנסות של כ-28 מיליארד דולר.

ההכנסות מפרסום בארה
 ההכנסות מפרסום בארה