נגנזה התלונה המשמעתית נגד עו"ד ציון אמיר

ועדת האתיקה הארצית בלשכת עוה"ד דחתה את טענת עו"ד אריאל פופר, לפיה אמיר פעל בניגוד עניינים כשדן בקובלנה משמעתית נגדו כנשיא ביה"ד המשמעתי

עו"ד ציון אמיר נקי מרבב. ועדת האתיקה הארצית של לשכת עורכי הדין החליטה לאחרונה לגנוז את התלונה המשמעתית שהוגשה נגד אמיר, בטענה כי פעל בניגוד עניינים במסגרת תפקידו כנשיא בית הדין המשמעתי של מחוז תל-אביב בלשכה - כך נודע ל"גלובס".

בתלונה שהגיש עו"ד אריאל פופר נגד אמיר, טען פופר כי כנשיא בית הדין המשמעתי של מחוז תל-אביב בלשכה, הרשיע אותו אמיר בעבירה משמעתית, למרות שידע כי פופר רשום כעד תביעה פוטנציאלי כנגד לקוח של אמיר.

ועדת האתיקה דחתה את התלונה בכותבה לפופר כי טענת הפסלות שהעלה נגד אמיר "נטענה לאחר שהסתיים הדיון, וספק אם היה לה היבט אתי - שכן כל כולה נוגעת להתנהלות של חבר מותב במהלך דיון בקובלנה".

לדברי ועדת האתיקה, גם אם התלונה תיבחן לגופה, עולה כי על פניו אמיר לא עבר עבירה אתית. לדברי הוועדה, לגרסתו של אמיר, שהמתלונן בחר שלא להתייחס אליה - הוא לא ידע כלל במהלך הדיון בקובלנה נגד פופר כי האחרון מעורב כעד בתיק הפלילי שמשרדו של אמיר מייצג בו.

לאור זאת, קבעה הוועדה כי לא נראה שאמיר שם את עצמו במצב של ניגוד עניינים, וכי אין מקום לקבל את טענתו של פופר כאילו ניסה אמיר "'לחסל' עד תביעה". הוועדה גם מצאה מקום לגעור בפופר על הניסוח הבלתי ראוי של תלונתו נגד אמיר.

טענה לניגוד עניינים

עו"ד אמיר ישב בראש הרכב שהרשיע את עו"ד פופר בעבירות של הפרת חובת הנאמנות כלפי לקוח וכן מעשים הפוגעים בכבוד המקצוע. ההרשעה ניתנה במסגרת תלונה שהגיש שוטה חובל, בכיר לשעבר בעיריית תל-אביב, לקוחו של עו"ד פופר, כנגדו. זאת, בטענה כי חרף התחייבות להגיש ערעור בתיק נזיקין בו ייצג אותו, לא הגיש עו"ד פופר את הערעור, עד שהזמן בו ניתן היה להגישו חלף.

חברי בית הדין המשמעתי בתל-אביב, בהם עו"ד אמיר, גזרו על פופר - שהורשע בעבר 4 פעמים בדין משמעתי - שנת השעיה בפועל מהלשכה וקנס בסך 2,500 שקל.

עו"ד פופר עירער על הרשעתו ועל גזר דינו, ובית הדין המשמעתי הארצי של הלשכה קיבל את הערעור וזיכה אותו מחמת הספק. זאת, לאחר שקבע כי נפלו פגמים בשיקולים הראייתיים ששקל בית הדין המחוזי, וכי נותר ספק אם עו"ד פופר התחייב בפני לקוחו להגיש ערעור.

על רקע זה הגיש עו"ד פופר את תלונתו ללשכה כנגד עו"ד אמיר. "בימים אלה התחוור לי כי עו"ד אמיר מייצג את שוטה חובל, בכיר לשעבר בעיריית תל-אביב, בשימוע לקראת כתב אישום חמור כנגדו, העוסק בין היתר בנושאי שחיתות חמורים", כתב פופר בתלונתו. "הח"מ (פופר), במסגרת עיסוקו, שיתף פעולה עם משטרת ישראל בהליכי החקירה כנגד חובל, המציא למשטרה מידע וחומרים, ושמו מופיע בחומר החקירה כנגד חובל, כעד פוטנציאלי מטעם משטרת ישראל".

לטענת עו"ד פופר, "עו"ד אמיר ישב בראש ההרכב, תוך שהוא מעלים את העובדה כי הינו מייצג את חובל ואת היותו נגוע בניגוד אינטרסים".

בתגובה שהגיש לוועדת האתיקה הסביר אמיר כי לכל אורך ההליך המשמעתי בעניינו של פופר לא היה לו "צל-צלו של מושג שפופר קשור באופן כלשהו לתיק החקירה של חובל". ועדת האתיקה השתכנעה כי אמיר דובר אמת.