עמי סגל: הפרסום בתקשורת מחק 50 מיליון שקל מהחברות שלי

סגל, בעלי בית ההשקעות אלפא פלטינום, התייצב היום בביהמ"ש והשיב לטענות נגדו ■ "חשבתי שאני יכול לספק נזילות למנדזיצקי ועשיתי כל מאמץ לקיים את זה"

עמי סגל, הבעלים של קבוצות פורום הכוללת את בית ההשקעות אלפא פלטינום, התייצב היום (ה') לראשונה בבית המשפט המחוזי בתל-אביב כדי למסור את תגובתו לחלק מהטענות נגדו.

סגל - שנתבע על-ידי איש העסקים שמואל מנדזיצקי (מבעלי מחסני חשמל לשעבר) בטענה כי מעל בכספים שמנדזיצקי השקיע אצלו בקרנות נאמנות זרות הנסחרות בחו"ל בהיקף של כ-29 מיליון שקל - נשאל על-ידי השופט חאלד כבוב מתי יונזלו הכספים של הקרנות בחו"ל.

"אני חושב שיש הפסקת מסחר בקרנות. בעקבות הפרסומים בענייני בתקשורת נמחק שווי של 50 מיליון שקל מהחברות שלי. אני צריך כל יום להגיב ל-5 הליכים שונים, ועכשיו כל מה שאני עושה זה להציל את השווי בעקבות הפרסומים", אמר סגל.

לדבריו, יש עדיין "כספים אמיתיים" בקרנות. "חשבתי שאני יכול לספק נזילות לחברי מנדזיצקי ועשיתי כל מאמץ לקיים את זה. כאשר לא יכולתי להיענות לבקשותיו, אמרתי לו שהכספים לא נזילים, ובניתי על מכירת בית ההשקעות ב-50 מיליון שקל כדי להחזיר לו את הכספים, אבל הפרסומים בתקשורת גרמו לי נזק בשיעור דומה".

השופט כבוב מינה לפני כשבועיים וחצי את רו"ח חיים סקאל כדי לתפוס את הנכסים של סגל, על מנת לבדוק לאן נעלמו הכספים ואת השלכות התנהלותו של סגל, ובמקביל מתנהלים הליכים נוספים בעניינו בבית המשפט.

היום קיבל השופט כבוב את בקשת באי-כוחו של מנדזיצקי, עורכי הדין אסף ברם ורועי סלוקי, כי סגל יתייצב לחקירה אצל סקאל.

זמן קצר אחרי פרוץ הפרשה נמכרה אלפא פלטינום קרנות נאמנות ששייכת בשרשור לסגל לחברת איילון. אלפא פלטינום השקעות נמכרה אף היא לגוף אחר.

עו"ד סלוקי התערב בשלב זה וטען בפני בית המשפט כי העסקאות אושרו כדי להבריח נכסים. "גם הקרנות וגם בית ההשקעות הם נכסים שיצאו מידיו של סגל, שאומר שהוא לא יודע איך זה קרה", טען סלוקי. "יצאו עשרות מיליוני שקלים של לקוחות מכיסו של סגל אל מעבר לים, ולא קיבלנו תשובות באשר לאן הם נעלמו".

גם רו"ח סקאל ציין כי לא ניתנה לו תשובה בהירה באשר לגורל כספי המשקיעים.

סגל ניסה להסביר לבית המשפט את הדבר. "אחרי הפרסומים בעיתונים הייתה סכנה שכבר לא יהיה מה למכור, ותחת האילוצים האלה עשינו את עסקת המכירה תחת אזהרה. קיבלתי לידיי שתי הצעות לרכישה של פעילות חברת הקרנות, שהעברתי למועצת המנהלים, והם דנו בכך בלעדיי ובשרו לי אחר-כך שהחליטו למכור לחברת איילון".

השופט כבוב התערב והטיח בסגל: "מועצת המנהלים לא ידעה על צו איסור הדיספוזיציה? לא העברת להם אותו? האם ההעברה נעשתה חרף צו בית המשפט שאסר על כך?".

סגל השיב: "אני מניח שהם ידעו מהתקשורת".

לבסוף, השופט קבע מנגנון להתייצבותו של סגל לחקירה בפני רו"ח סקאל. אנשים רבים, ובהם מנדזיצקי, מקווים שהחקירה הזו תאפשר להם לקבל בחזרה את הכספים שהשקיעו אצל סגל.