ועדת הכספים של רשות השידור הפסיקה את עבודתו של יורם ארבל

אחרי שורה של התראות מכיוון משרד האוצר, במסגרתן הובהר כי חוזהו בערוץ 1 אינו חוקי, הוחלט שלא לאפשר לארבל להמשיך ולשדר

ועדת הכספים של רשות השידור החליטה להפסיק לאלתר את העסקתו של שדר הספורט הוותיק יורם ארבל. הוועדה בראשותו של דוד חיון קיבלה אתמול (א') את ההחלטה בעקבות שורה של התראות שהגיעו מכיוון משרד האוצר, במסגרתן הובהר כי החוזה שחתמה הנהלת רשות השידור עם ארבל אינו חוקי. השידור הבא של ארבל בערוץ 1 היה אמור להיות הדרבי התל-אביבי הערב בכדורסל שיתקיים בהדר יוסף.

במכתב האחרון שנשלח מטעם עמית צור, ראש ענף משרדי ממשלה באוצר, והגיע לידי "גלובס", נכתב: "עד שלא יאושר חוזה העסקה של העובד אל מול הממונה על השכר, אין לשלם למר ארבל כל תשלומים בהתאם לחוזה זה, וכל תשלום שכזה עשוי להוות חריגת שכר על כל המשתמע מכך... אף-על-פי כל האמור לעיל, נודע לנו כי ארבל ממשיך בעבודתו כשדרן ברשות השידור".

צור קבע כי לאור העובדה שהממונה על השכר לא אישר את חוזה ההעסקה של ארבל, החוזה אינו תקף, וארבל - שמשדר את משחקי ליגת העל בכדורגל - אינו מחויב חוזית לרשות השידור.

באוגוסט השנה, לאחר שברשות כבר ספגו בעבר ביקורת מהאוצר על תנאי העסקתו של ארבל, הוחלט לקלוט אותו כעובד רשות השידור. על-פי חוזה העסקתו, שלא אושר על-ידי האוצר כאמור, ארבל אמור להשתכר 3,500 שקל למשדר, שאורכו לא הוגדר בחוזה.

במכתב שנשלח בחודש שעבר להנהלת רשות השידור נכתב כי "אין לשלם לארבל כל תשלומים בהתאם לחוזה שנחתם בינו ובין הרשות, וכל תשלום שכזה עשוי להוות חריגות שכר, על כל המשתמע מכך".

נושא מהותי אחר שעלה בפני הנהלת רשות השידור הוא העובדה שעל-פי תנאיה שלה, כל עובד של הרשות חייב להיות עובד בלעדי שלה וזקוק להיתרים מיוחדים כדי לעבוד במקומות אחרים. למרות זאת, ארבל משדר בערוץ הספורט ובערוץ 10 ואף ברדיו האזורי.

מרשות השידור נמסר בתגובה: "עניין יורם ארבל ידון בין מנכ"ל הרשות לממונה על השכר. שכרו של ארבל הוא שכר הוגן ותואם את כישוריו כשדר הספורט המוביל בארץ, ועל-פי הסיכום בינו לבין מנהל חטיבת החדשות וראש דסק הספורט. חוזה העסקה אשר הועבר על-ידי משאבי אנוש ברשות, הוכן על-ידי הלשכה המשפטית, ומעולם לא נאמר לסמנכ"ל משאבי אנוש על-ידי הייעוץ המשפטי ברשות כי עליו לאשרו מול הממונה על השכר. משנודע הדבר לסמנכ"ל, הוא פעל בהתאם לזאת, ואכן חוזים כאלה הוגשו לאישור ואף נחתמו על-ידי הממונה על השכר".