ארגון היוצרים פוצץ ישיבה של ועדת שחם: "לכו הביתה"

היוצרים מתנגדים להחלטות המסתמנות של הוועדה להפסיק את ההפקות העצמאיות ואת תמיכת הזכייניות בקולנוע הישראלי ■ אורי רוזנווקס, נציג היוצרים: "אנחנו מייצרים תרבות, לא תוכניות שמייצרות הערצה חולנית לחשודים בפלילים"

ועדת שחם ממשיכה למשוך אש והפעם מכיוון ארגוני היוצרים בטלוויזיה ובקולנוע. 60 יוצרים פוצצו היום (ב') את ישיבתה של ועדת שחם, שאמורה לדון בעתיד הטלוויזיה המסחרית בישראל. היוצרים מתנגדים למסקנות המסתמנות של הוועדה, בהן ביטול ההפקות העצמאיות והשארתן בידי הזכייניות עצמן וכן ביטול מחויבות הערוצים המסחריים לתמיכה בקולנוע הישראלי.

אורי רוזנווקס מארגון היוצרים טיפס על אחד השולחנות וקרא: "באנו 60, אבל אנחנו מייצגים 4,000. אנחנו לא ניתן לכם להעביר את המסקנות האלה. אנחנו נרדוף אתכם ציבורית, נגיע לבתים שלכם ונגיע לסטודנטים שלכם. הוועדה הזו מפורקת, לכו הביתה".

עוד הוסיף רוזנווקס כי "אנחנו מייצרים תרבות, לא תוכניות שמייצרות הערצה חולנית לחשודים בפלילים".

בעקבות קריאות אלה עזבו כל חברי הוועדה את הדיון, ולמעשה הישיבה פוצצה על-ידי חברי ארגון היוצרים.

גם יעקב שחם, שעומד בראש הוועדה, בחר לצאת מהאולם על רקע קריאות היוצרים: "לך הביתה וקח איתך את מסקנות הזבל שלך". לאחר מכן חזר והבטיח לדון מחדש בכל הסעיפים שמציקים ליוצרים, כולל זימונם לשימוע בנושא, בתנאי שהם יעזבו את הישיבה. עם זאת, היוצרים מיאנו לעזוב, ולכן לא ברור אם אכן יידונו מחדש הסעיפים הרלבנטיים.

חברי ועדת שחם זימנו למקום משטרה, אך זו לא הגיעה במשך דקות ארוכות, במהלכן חיכו חברי הוועדה לעזיבתם חברי ארגון היוצרים כדי להמשיך בדיונים. המשטרה הגיעה אחרי 45 דקות, אך לא עצרה אף אחד.

אחד מחברי הוועדה אמר כי מדובר בהתנהגות ברוטאלית שכללה התפרעויות ושריקות מצד היוצרים. לטענתו, נגנבו מסמכים סודיים משולחן הוועדה, בהם נתונים על שוק הטלוויזיה המסחרית, כולל התייחסויות לתקציבים שונים. בארגון היוצרים הכחישו כי נגנבו מסמכים כלשהם מהישיבה.

יו"ר הוועדה, יעקב שחם, העדיף שלא להגיב.

מהרשות השנייה נמסר בתגובה כי "הרשות השנייה שמעה את כל ארגוני היוצרים מספר פעמים במהלך דיוני הוועדה המייעצת ואף הודיעה ליוצרים כי בכוונתה לזמנם לשימוע פעם נוספת בטרם קבלת ההחלטות. הרשות מגנה ודוחה את ההתפרצות האלימה שהיוצרים נקטו בה היום".

עוד הוסיפה הרשות כי היא רואה בחומרה את גניבת המסמכים המסווגים מהישיבה ואת האיומים על חברי המועצה, ופנתה למשטרה בעניין.