גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הסבא של הקניונים מתחדש

מי זכה להציץ למקום שבו תקום הקומה השנייה של קניון איילון? ■ איזו חנות קונספט חולם מנכ"ל סודה סטרים להקים? ■ ומי השתתף בכנס השנתי של ארגון IVN המקדם עסקים חברתיים?

בכירי המנהלים של רשתות האופנה בישראל הגיעו אתמול בבוקר (ב') לאירוע לכבוד תחילת העבודות הקומה השנייה של קניון איילון. הקניון הוותיק, שהחל את תרבות הקניונים בישראל, מתחדש סוף סוף בקומה חדשה, ורבים התייצבו כדי לראות את הפלא ולברך. ארנון תורן, שזה לא כבר מונה לתפקיד מנכ"ל חברת קניוני עזריאלי, בעלת הקניון, קיבל את פני הבאים, שעלו אל הגג דרך מדרגות זמניות שנבנו במיוחד לצורך האירוע. שטח הקניון, לאחר שתיפתח הקומה השנייה, שבהקמתה יושקע סכום כולל של כ-200 מיליון שקל, יעמוד על 33,000 מ"ר.

ערן תור, חיים סקאל, תחילת עבודות הקומה השניה בקניון איילון / צילום: ראובן שניידר
ערן תור וחיים סקאל

ג'ואי שוובל, תחילת עבודות הקומה השניה בקניון איילון / צילום: ראובן שניידר
ג'ואי שוובל

ארנון תורן, רינה טל, יאיר מלכה, תחילת עבודות הקומה השניה בקניון איילון / צילום: שוקה אורן
ארנון תורן, רינה טל ויאיר מלכה

נפגשו על הגג: ערן תור, שפרש לאחרונה מאיי-דיגיטל; ג'ואי שוובל, יו"ר קבוצת זארה ישראל; צביקה לוינסון, מנכ"ל ובעלים של רשת HDL; שלום מוליוב, מנכ"ל אדידס; סם ניזרי, מבעלי אלדו; דובי שניידמן, זכיין נייקי; יאיר מלכה, מבעלי קפה גרג, שנחת מנסיעת עסקים בלונדון; חיים סקאל, יו"ר ובעלי סקאל הולדינגס; אבי שומר, מנכ"ל צומת ספרים; שמעון לביא; וסרג' דרעי, מנכ"ל ושותף ברשת רנואר, שהגיע ממש בסוף האירוע, וניצל את הגעתו למקום כדי לשבת עם רינה טל, מנכ"לית קניון איילון על תוכניות החנות החדשה המתוכננת להיפתח בקומה השנייה.

טומי היפני עושה עלייה

לרגל השקת שיווקו בישראל של מותג תיקי היוקרה היפני TUMI ופתיחת חנות בוטיק ראשונה של המותג בקניון רמת אביב, קיבץ אתמול בבוקר (שני) איש יחסי הציבור זאביק דרור מגוון אנשי עסקים לשיחה של בוקר בנושא כניסת מותגים זרים לישראל. בין אנשי העסקים שהגיעו ופגשו את יעקב נוסל, זכיין המותג בישראל: סוניה לבנת, מבעלי קבוצת לבנת החזקות; וליאורה עופר, מבעלי קבוצת עופר. אפי אשל, מנכ"ל סודה סטרים, שאף הוא הגיע לאירוע, פגש את משה רוזנבלום, מנכ"ל קניוני עופר, והביע עניין לפתוח בקניון חנות קונספט שבה יהיה בר משקאות מוגזים וישווקו מכשירים ייחודיים של החברה.

אפי אשל, סוניה לבנת, יעקב נוסל, השקת מותג התיקים היפני TUMI / צילום: רפי דלויה
אפי אשל, סוניה לבנת ויעקב נוסל

עוד נצפו: חיים מילר, הבעלים של רשת תכשיטי מילר, שהגיע מוקדם כדי להספיק להשקת קולקציית גולדן פארטי בחנות שלו; האדריכל בן טאובר; יואב צוקר, מנכ"ל זניט דיגיטל, אשר נרכשה ע"י קבוצת פובליסיס; ויוסי ורשבסקי, שמונה ליו"ר זרוע המדיה בקבוצת פובליסיס.

המסלול של גבאי

דורון ספיר, מנכ"ל Cal, ואחיה פריד, סמנכ"ל לקוחות עסקיים בחברה, פתחו אתמול בבוקר (שני) את המפגש השלישי של פורום Cal מנטורס, אשר נערך בדופלקס בהרצליה.

הפורום, מייסודם של חברת כאל ועיתון "גלובס", נועד להפגיש בעלי עסקים קטנים ובינונייםעם אנשי עסקים הנמנים עם לקוחות Cal, במטרה לשמוע מהם על האתגרים וההתמודדויות שנאלצו לעבור בדרך להצלחה. הפורום חושף את היזמים למגוון רחב של כלים להתמודדות עם פיתוח העסק שלהם.

דורון ספיר, שלומי גבאי, אחיה פריד, המפגש השלישי של פורום Cal מנטורס / צילום: תמר מצפי
דורון ספיר, שלומי גבאי ואחיה פריד

בפתח המפגש אתמול דיבר ספיר על חשיבות מערכת היחסים שבין חברת האשראי לבתי העסק, ועל המחויבות והקשר מול בתי העסק הסולקים, שצמח לקשר אסטרטגי-שיווקי. עם תום הדברים, הוזמן לבמה שלומי גבאי, שהגיע למפגש יום לאחר שהודיע על פרישתו מניהול איקאה ישראל. גבאי שיתף את הקהל בשיחת 'אחד על אחד' עם חגי גולן, העורך הראשי של "גלובס", במסלול שעבר ממחסנאי למנהל הכללי המקומי של מעצמת הרהיטים משבדיה. דבריו של גבאי יצרו עניין רב בקרב בעלי העסקים, שאמרו שיאמצו טיפים עסקיים מארגז הכלים שלו.

הספיד דייטינג של אנשי העסקים

בכירי העוסקים בממשק העסקי-חברתי בישראל התכנסו אתמול (שני) בבית התפוצות בת"א. במקום נערך הכנס השנתי של ארגון IVN, המקדם ומשקיע במגזר הרביעי בישראל - עסקים חברתיים. מיד עם תחילת הכנס זכו האורחים - יזמים עסקיים-חברתיים, אנשי עסקים, נציגי המגזר הפיננסי ופילנתרופים - לחוות שעה של "ספיד ונצ'ר דייטינג" שבמהלכה ישבו הנוכחים בזוגות, שלכל אחד מהם הוקצו 3 דקות לנטוורקינג. הנוכחים שמעו מיו"ר IVN, אריק בן חמו, והמנכ"לית, מיכל זימלר, על קרן ההשקעות החברתית טנדם, שהשלימה בימים אלה גיוס מוצלח. הקרן עתידה להשקיע בעסקים חברתיים ולסייע לעסקים הרלוונטיים במימון אשראי, ליווי מקצועי ופיתוח עסקי.

מיכל זימלר, דדי פרלמוטר, הכנס השנתי של ארגון JVN / צילום: יהלי צילום ושות'
מיכל זימלר ודדי פרלמוטר

נכחו: בני לוין, ממייסדי נייס וסגן יו"ר IVN; איציק דנציגר, לשעבר נשיא קומברס; ג'קי גורן, מנהלת השקעות ב-IVN; דדי פרלמוטר, שהיה אחד המועמדים לניהול אינטל; שוקי ארליך, לשעבר סגן נשיא בכיר באמדוקס; שאול שניידר, ראש אגף אשראי פרטי בבנק לאומי; איציק סבטו, מנהל אגף הקרנות בביטוח הלאומי; אבי שפירא, מנכ"ל אנפיטק; ודניאל בן-סימון.

זזים

עופר וילנקו מונה למנהל ההשקעות של חברת CITYR להשקעה ישראלית בנדל"ן אמריקאי.

שלומי שמיר מונה לתפקיד סמנכ"ל מכירות בקבוצת ויסוצקי.

רן קיט מונה למנהל שיווק תחום מגורים בחברת גב-ים.

משה קניאס מונה למנכ"ל מלונות רויאל ביץ' תל-אביב וישרוטל טאואר תל-אביב, ודודו צוקר מונה למנהל אשכול ישרוטל ים המלח וישרוטל גנים בים המלח.

אלון זילברברג מונה למנהל המסחרי בחברת רהיטי דורון.

תמר רשף בצלאל מונתה לסמנכ"לית פיתוח עסקי של קבוצת אדלר חומסקי.

יו"ר דירקטוריון AHAVA, אריה כהן, ימלא במקביל לתפקידו את תפקיד מקום המנכ"ל עד מינוי מנכ"ל קבוע.

זאב וייס מונה למנכ"ל משותף באינטק פארמה.

עוד כתבות

אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה / איור: גיל ג'יבלי

בדיקת אי הסדרים בעיצומה, אז איך זה שאפשר להפקיד חיסכון לכל ילד בסלייס

רשות שוק ההון מצאה לאחרונה אי סדרים חמורים בהתנהלותו של בית ההשקעות סלייס ● למרות זאת, באתר הביטוח הלאומי סלייס מוצגת כאפשרות להפקדת כספים בתוכנית "חיסכון לכל ילד" ● עד תחילת מאי לא ניתן יהיה למשוך כספים מקופות סלייס, אך הרגולטור לא מודאג

מישל וונטסוס, לשעבר מנכ''ל ביוג'ן / צילום: Quris

"ביוג'ן הייתה פסגת הקריירה שלי עד כה": המנכ"ל לשעבר מדבר על התוכניות לעתיד

מישל וונטסוס היה מנכ"ל ביוג'ן בתקופה שבה הייתה במוקד תשומת הלב בעקבות התרופה החדשנית שלה לאלצהיימר, אבל בסוף שילם בכיסאו על הכישלון שלה בשוק ● בראיון ל"גלובס", הוא מגיב על הביקורת שהושמעה נגדו, מספר אילו חברות מעניינות אותו עכשיו ומדבר על ההשקעה שלו בקיוריס הישראלית ● על המיזם החדש שהוא מקים בסינגפור, הוא עדיין לא מוכן לפרט

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

מגמה מעורבת בבורסה המקומית; אלקטריאון מזנקת ב-13%, אופקו ב-8%

מדד ת"א 35 עולה ב-0.1% ות"א 90 יורד ב-0.7% ● הבורסה בת"א מסכמת רבעון ראשון בעליות נאות במדדים המובילים ● לאומי על הדולר המתחזק: "מציע למשקיעים הצעה שאי אפשר לסרב לה" ● באופנהיימר צופים "רוח גבית לשוק המניות האמריקאי לפחות עד שנת 2025"

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

כלל: רווח של 305 מיליון שקל ב-2023, השפעת רכישת מקס עוד קטנה

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● והפעם: אימקו מסכמת את 2023 עם רווח כ-6.2 מיליון שקל לאחר שרשמה הפסד בתקופה המקבילה, כלל הציגה דוח רבעוני חזק, אך טרם רשמה רווח משמעותי מרכישת חברת כרטיסי האשראי מקס והרווח הנקי של מור השקעות זינק בכ-60% ● מדור חדש

פרופ' דניאל כהנמן / צילום: יח''צ מטר

פרופ' דניאל כהנמן, זוכה פרס נובל לכלכלה, הלך לעולמו

כהנמן, בן 90 במותו, זכה בפרס נובל בכלכלה בשנת 2002 על מחקר בתחום של קבלת החלטות בתנאי אי-ודאות

צילום: ap, AP23024601572019_e5rllq

יציבות בוול סטריט; רדיט יורדת ב-7%, טסלה ב-2.5%

נאסד"ק עולה ב-0.1% ● הצמיחה השנתית בארה"ב עמדה ברבעון האחרון על 3.4%, יותר מהצפוי ● האסטרטג של ג'יי.פי מורגן מזהיר: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו" ●  אמזון השקיעה 2.75 מיליארד דולר נוספים בחברת ה-AI אנטרופיק ● מחר "יום שישי הטוב" לא יתקיים מסחר בוול סטריט ובמדינות רבות אחרות בעולם

גל בר-דעה, מנכ''ל וואן זירו / צילום: איל יצהר

הבנק הדיגיטלי כבר שרף כ-800 מיליון שקל; המנכ"ל: "המשקיעים ימשיכו לתמוך"

לוואן זירו כבר יש כ-100 אלף לקוחות והמנכ"ל גל בר דעה מעריך כי "נהפוך לרווחיים כשנגיע ל-200 אלף לקוחות" ● את 2023 סיים הבנק של אמנון שעשוע עם הפסד של 357 מיליון שקל, אך בר דעה אופטימי:  "ההכנסה מלקוח יותר גבוהה ממה שחשבנו. אם נמשיך כך ונגביר פעילות אנחנו על דרך המלך"

קבוצת רוכבי אופניים עם טל ברודי. מימין: ריבה פרידמן בורוביק / צילום: דבורין תקשורת

מקבוצות אופניים ועד קבלת פנים בחזרה לבית: הארגון שמלווה מפונים במלחמה

מאז פרוץ המלחמה מלווה ארגון "הרוח הישראלית" אלפי משפחות של מפונים, ואף גייס תרומות בהיקף של 2.5 מיליון שקל ● מ"מ המנכ"לית, ריבה פרידמן בורוביק: "האתגר הגדול הוא שיקום הקהילות"

רשות המסים / צילום: איל יצהר

רשות המסים תפסה מסמכים של שני עורכי דין וחטפה ביקורת חריפה משופטי העליון

במסגרת חקירה קיבל פקיד שומה חקירות מבימ"ש השלום צו חיפוש במשרד של שני עורכי דין ● השניים טענו כי המסמכים נתפסו ע"י צו של בימ"ש השלום בהליך פלילי, אבל רשות המסים העבירה את ערעורם לביהמ"ש המחוזי בהליכים אזרחיים ● ביהמ"ש העליון פסק כי רשות המסים לא יכולה לזגזג בין הליך פלילי לאזרחי

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

ירידות קלות בנעילת הבורסה; אופקו הלת' זינקה בכ-8%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.3% ● הבורסה מסכמת את הרבעון הראשון: "מדדי ת"א-35 ות"א-90 רשמו תשואה חיובית של כ-5% וכ-11%, בהתאמה" ● זינוק של כ-50% בצבר ההזמנות של רפאל ● ביל אקמן: "מניית בורסת ת"א זמינה במחיר מציאה" ● דלק תחלק דיבידנד בסך של רבע מיליארד דולר ● בנק ישראל לא יאפשר לאחים נאוי לשלוט בישראכרט עם שיעור החזקות נמוך מ-30%

ינקי קוינט, מנכ''ל רמי ומ''מ מנהל רשות החברות / צילום: יוסי זמיר

מתחנות כוח ועד מוסכי רכבת: בענף התשתיות טוענים שרמ"י תוקעת מיזמים

בפנייה דחופה מבקשים במינהל התכנון מרשות מקרקעי ישראל לשחרר היתרים למיזמי תשתית לאומיים ● ברקע זה, גורמים בענף טוענים כי פרויקטים גדולים, בהם תחנות כוח ומוסכים של הרכבת הקלה, תקועים בגלל התנהלות הרשות ● רמ"י: "חלק מהפרויקטים יצאו לדרך"

מטולה בחודש האחרון / צילום: Reuters, Raphael Gotheil

הצפון בוער, היישובים ריקים - והממשלה "מנותקת קשר"

ראשי הרשויות בצפון דוחפים כבר זמן רב להקמת מנהלת מסודרת, בדומה למינהלת "תקומה" בעוטף עזה - אך גורמים המעורים בנושא אומרים: "זה לא על הפרק" ● בינתיים המלחמה נמשכת, והמציאות בצפון בלתי אפשרית

בנק ההשקעות ג'יי. פי מורגן / צילום: Reuters, Mike Segar

האסטרטג של הבנק הגדול בעולם: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו"

בבנק ג'יי פי מורגן שוב מזהירים מפני ירידות בשווקים, למרות שהתחזיות שלהם לא פוגעות כבר שנתיים וחצי ● האם הפעם התחזיות שלהם יתממשו? ומה הם ממליצים למשקיעים?

ביתן אינטל בגרמניה / צילום: Shutterstock

אינטל תכננה להשקיע 86 מיליארד דולר באירופה. סטארט־אפ קטן מקשה עליה

קרב פטנטים שחברת שבבים קטנה מנהלת נגד אינטל בגרמניה עשוי לחבל בתוכניות של הענקית באירופה כולה ● ניצחון משמעותי לתביעה נרשם החודש, עם הוצאת צו מניעה זמני נגד מכירת כמה מעבדים של אינטל ● השאלה הגדולה: האם ייפתחו משפטים דומים ביבשת?

וול סטריט / צילום: Shutterstock

וול סטריט ננעלה בעליות; אנבידיה צללה בכ-3%

הנאסד"ק עלה ב-0.5% ● מדד דאקס עלה ב-0.5%, הקאק ירד ב-0.3% ● גולדמן סאקס: לשוק המניות בארה"ב יש אפסייד מוגבל ● נובוקיור וסייברוואן מזנקות בטרום מסחר ● ערב הפסחא, מחירי הקקאו בשיא כל הזמנים, מה זה אומר לגבי יצרניות הממתקים הגדולות ומחירי השוקולד?

ציור הקיר להחזרת החטופים, ובהם אלמוג מאיר ג'אן / צילום: באדיבות משפחת מאיר

עדויות מהשבי: "חיילים עוברים עינויים, מורעבים בכלובים"

פיגוע ירי בבקעת הירדן: מחבל פתח באש לעבר רכבים שנסעו בכביש 90 מצפון ליריחו, בן 30 נפצע בינוני • תושבים בצפת מדווחים על יירוט, לא נשמעה אזעקה • ירי רקטי לעבר גורן, גרנות הגליל וראש הנקרה • דיווחים פלסטיניים: צה"ל תוקף בצפון הרצועה ובמקביל פועל באיו"ש • עדכונים שוטפים

ייצור השבבים / צילום: Shutterstock, Golubovy

חברות השבבים הישראליות שמשלמות על הקשחת הכללים

ביטול רכישת חברת שבבים ישראלים על ידי הענקית האמריקאית קוואלקום מתווספת לנסיגת אינטל מרכישת טאואר אשתקד ● לפי מומחים, מדובר במגמה מתעצמת של הקשחת העמדות מצד רגולטורים בעולם ● "חברות צריכות להתחיל לחשוב מראש על אלטרנטיבות", הם אומרים

מנכ''ל NICE, ברק עילם / צילום: CRC Media

מלך השכר של ת"א: המנכ"ל שהרוויח כ-90 מיליון שקל ב-2023

עיקר התגמול של מנכ"ל נייס ברק עילם – הוני ● במשך שנותיו כמנכ"ל נייס צבר תגמולים בהיקף של כ-460 מיליון שקל לפי שער החליפין הנוכחי ● שכר של כ-17 מיליון שקל למנכ"ל אלביט אשתקד

שי אהרונוביץ׳, מנהל רשות המסים / צילום: ניב קנטור

מס דירה שלישית חוזר לשולחן: "המערכות כבר מוכנות"

לדברי מנהל רשות המסים, שי אהרונוביץ', המדינה צריכה ליצור אחידות ולהפסיק לשנות את שיעורי מיסוי הנדל"ן בתדירות גבוהה ● עוד הוא הוסיף כי צריך לחשוב על מס דירה שלישית: "מבחינתנו זה צעד נכון שיעלה בתקציב 2025"

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי / אילוסטרציה: Shutterstock

הטבת המס הגדולה שהבטיחה הממשלה נכנסה לתוקף. מה יקרה לנטו שלכם?

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי, אשר תגדיל להם את ההכנסה הפנויה ● ואולם, מומחים טוענים כי הטבת המס לא תשפיע על מי שבאמת זקוק לה