הבית היהודי: "שיטת מינוי פרקליט המדינה פסולה"

ח"כ יריב לוין: "המינוי של עו"ד שי ניצן לתפקיד פרקליט המדינה נעשה בהליך פסול ובשיטת 'חבר מביא חבר', בדומה למינויים אחרים בצמרת מערכת המשפט"

שי ניצן יהיה פרקליט המדינה הבא - כך קבעה אמש (ב') ועדת האיתור לתפקיד פרקליט המדינה, בתום ישיבה שארכה שעות ארוכות. ועדת האיתור ראיינה ארוכות את ארבעת המועמדים הסופיים לתפקיד, ובתום הדיון החליטה להמליץ בפני שרת המשפטים ציפי לבני על המשנה ליועמ"ש לתפקידים מיוחדים, ניצן, לתפקיד פרקליט המדינה הבא. החלטת ועדת האיתור התקבלה ברוב דעות, וחבר הוועדה פרופ' אריאל בנדור תמך במועמדותו של שוקי למברגר.

והתגובות למינוי הגיעו, כמובן. מהבית היהודי נמסר: "שיטת מינוי פרקליט המדינה פסולה. על שרי הממשלה לדרוש להעביר לידם את היכולת להכריע בין מספר מועמדים. לא ייתכן שייכפה עליהם מינוי תפור מראש בלי שניתנת להם האפשרות לקבל את ההחלטה".

יו"ר הקואליציה, ח"כ יריב לוין, מסר: "המינוי של עו"ד שי ניצן לתפקיד פרקליט המדינה נעשה בהליך פסול ובשיטת 'חבר מביא חבר', בדומה למינויים אחרים בצמרת מערכת המשפט. המינוי נעשה בחדרי חדרים, ללא דיון ציבורי ובהתעלם מהצורך להביא בפני הממשלה מספר מועמדים על מנת שיתקיים תהליך בחירה אמיתי. הגיע הזמן לשים סוף לשיטת מינויים פסולה זו, ואני קורא לממשלה ולכנסת לתמוך בשורת הרפורמות שיזמתי בתחום זה".

סגנית השר ציפי חוטובלי קוראת לשרי הממשלה שלא לאשר את מינויו של שי ניצן לתפקיד פרקליט המדינה. "שי ניצן השתמש בתפקידו בפרקליטות בכדי לכפות על ממשלת ישראל את עמדותיו הפוליטיות. דווקא בתקופה זו ממשלת ישראל צריכה למנות פרקליט עם ניסיון במאבק בפשע המאורגן, ולא למנות אדם עם רקורד של אכיפה סלקטיבית כלפי ציבור שומר חוק".

ח"כ משה פייגלין כתב בדף הפייסבוק שלו: "איש שמאל קיצוני שבקיצוניים, אדם שניצל את תפקידו הציבורי בכדי לקדם אג'נדה פוליטית מובהקת ונטל לעצמו עוד ועוד סמכויות בניגוד לחוק - מונה אתמול כפרקליט המדינה. שי ניצן, יורשה של טליה ששון במחלקה הפוליטית המכונה "המחלקה לתפקידים מיוחדים" - קובר עכשיו סופית את היסוד החשוב ביותר של כל מערכת צדק - את אמון הציבור. שוב הוכח כי המערכת אינה מסוגלת לרפא את עצמה והיא קוברת את החשוב שביסודות המדינה - את יכולתה לדון את תושביה. על חברי הכנסת להתעשת, להעביר את בחירת השופטים וראשי המערכת לידי נציגי הציבור, להשיב את אמון הציבור במערכת ולהציל עבור כולנו את מערכת המשפט הישראלית."

וגם ברכה אחת: יו"ר האופוזיציה, שלי יחימוביץ', מברכת את שי ניצן על בחירתו לתפקיד פרקליט המדינה: "אל מול לחצים כבדים תמידיים המבקשים לרסק את מוסדות שלטון החוק נחוץ נציג מובהק של שלטון החוק, איש עצמאי במחשבתו ובדעותיו אשר כבר הוכיח בעבר שאינו נרתע מאיומים ומלחצים. אני מאחלת לו הצלחה בתפקידו ומקווה כי יוסיף וישמור על מעמדו העצמאי של פרקליט המדינה".