הפרקליטות: השופטת בדימוס אלשיך סיימה לפרסם פסקי דין

הפרקליטות לבג"ץ: אלשיך סיימה לפרסם פסקי דין, ולא תעשה שימוש בשלושת החודשים העומדים לרשותם של שופטים פורשים כדי לסיים את כתיבת ההחלטות

השופטת בדימוס ורדה אלשיך סיימה לפרסם פסקי דין, ולא תעשה שימוש בשלושת החודשים העומדים לרשותם של שופטים הפורשים מכהונתם כדי לסיים את כתיבת ההחלטות בתיקים שלפניה - כך עולה מהודעה שהעבירה פרקליטות המדינה לבג"ץ, במסגרת עתירתו של עו"ד רפאל ארגז, שבעניינו הגישה אלשיך תלונה ללשכת עורכי הדין במסגרת פרשת "הפרוטוקול המשופץ".

"בהתאם להודעתה של השופטת אלשיך לנשיאת בית המשפט המחוזי בתל-אביב, השופטת דבורה ברלינר", נמסר בהודעת הפרקליטות לבג"ץ, "אין בכוונת השופטת אלשיך לנצל את שלושת החודשים העומדים לרשות שופט מיום פרישתו, בהתאם לחוק בתי המשפט".

עוד ציינה הפרקליטות כי "בהתאם למידע שנמסר מהנהלת בתי המשפט, כלל התיקים שהיו מתוכננים להישמע בפני השופטת אלשיך (במהלך שלושת החודשים שלאחר הפרישה, י"י) ינותבו לגורמים שיפוטיים אחרים".

ביום חמישי האחרון קיימה אלשיך את טקס הפרישה שלה בבית המשפט המחוזי בתל אביב, והקריאה את פסק דינה האחרון, בטקס בנוכחות כלל שופטי המחוזי בתל-אביב.

אלשיך הודיעה לפני כ-3 חודשים על הקדמת פרישתה ב-9 חודשים, שכן הייתה מיועדת לפרוש לגמלאות רק באוגוסט 2014. על-פי ההערכות, אלשיך החליטה על פרישה מוקדמת נוכח הביקורת החריפה שהשמיע בעניינה נציב תלונות הציבור על שופטים הקודם, אליעזר גולדברג, בשתי החלטות נפרדות, אחת מהן בעניין פרשת "הפרוטוקול המשופץ".

דוברת בתי המשפט מסרה בתגובה: "כל התשובות ניתנו במסגרת העתירה לבג"ץ".