תיק היח"צ של המשטרה

תיק אייל גולן שוכב שם מיולי, וכנראה נשמר להדלפה בעת מצוקה

נדיבות השבוע

שר האוצר יאיר לפיד פרסם ביום רביעי הודעה: "אורי שני מונה כיועץ ללא שכר לקבינט הדיור וליו"ר קבינט הדיור". מזכיר סיפור: שופט שאל אחד שהובא בפניו: "ממה אתה מתפרנס?". השיב לו: "מסתובבים... מסתובבים...". אמר השופט: "הנה אתה יושב כאן, אני יכול להתפרנס אם אסתובב סביבך?". השיב האיש: "לא כך. יישב נא כבוד השופט במקומו וירשה לי להסתובב סביבו. שנינו נתפרנס מזה ברווח". בקיצור אחי, חינם צמוד לשר, זה הכי רווחי בעולם.

ספין השבוע

משטרת ישראל נראתה ככישלון אחד גדול לאחר שמטען חבלה התפוצץ לפני כשבועיים ברכבו של פרקליט, תובע פלילי, שחנה סמוך לבניין הפרקליטות ובית המשפט המחוזי בתל-אביב.

שוב ושוב התפרסמה סדרת ההתנקשויות הבלתי מפוענחות בעורכי דין, הכישלונות המתמשכים מול ארגוני פשע שרוצחים ברחובות הערים והניצחונות של שלום דומרני, עמיר מולנר, יצחק אברג'ל ושות'. שוב ושוב התייצבו יצחק אהרונוביץ', השר לביטחון פנים, ויוחנן דנינו, המפכ"ל. תירצו, האשימו ודרשו עוד הרבה כסף וחוקים.

ואז באה ההצלה: פרשת הזמר הידוע, הסקס, הקטינות, האב, השותפים ואיסור הפרסום. עשרות תמונות מטושטשות, עם לא מעט חשיפות גופניות, השתלטו על הכותרות והאתרים, ומשטרת ישראל חגגה. בגדול.

התיק הזה שוכב שם מיוני-יולי, אבל כנראה שמרו אותו להדלפה בעת מצוקה - העת הזו אכן הגיעה. שבוע שלם זה החזיק, עד שביום חמישי כבר התברר, שוב מהדלפות של המשטרה, כי ההר הולך להוליד כעכברון.

עכשיו נראה מי לא מגחך נוכח מה שכותבת המשטרה על עצמה, באתר שלה: "הבהרה בעניין הפרשה הנחקרת במחוז תל-אביב. מעצרם וזימונם של חשודים ומעורבים תיעשה על בסיס חקירתי ראייתי בלבד, במנותק מהלכי-רוח תקשורתיים, שמועות למיניהן ורכילות לשמה".

הרפורמה השבועית

לפיד חוגג את טרנד הוועדות. קרוב ל-20 ועדות דיור ב-20 שנה. ביום ראשון הוכרזה עוד רפורמה: "פינוי בינוי" מת, מהיום אמור: "בינוי-פינוי-בינוי".

את הול"ל (ועדה לבנייה למגורים) הוותיקה שהתחלפה מזמן בוד"ל (ועדת דיור לאומית) שהוחלפה אי-שם בעבר בות"ל (ועדת תשתיות לאומיות) מחליפה מהשבוע התינוקת החדשה של השר: הותמ"ל (ועדה לתוכנית מועדפת לדיור). ועוד מעט יהיו פה המון דירות. בזיל הזול.

מריבת השבוע

השבוע נפתח בעוד קטטה עלובה בין משרד ראש הממשלה ללשכת שר האוצר, הפעם בעקבות מעשיות ה"עודף" התקציבי ואופן חלוקתו. עד שמיד באה המציאות של הלשכה לסטטיסטיקה וסטרה בפניהם: צניחה ביצוא, ירידה בצמיחה.

צל"ש השבוע

לדורית סלינגר, הממונה על הביטוח, שהכריזה השבוע על קץ חגיגות הביטוח ל"גברים" בכירים ונלעגים. היא הורתה לתקן את פוליסות האחריות המקצועית וביטוח הדירקטורים כך שיחוסל סופית הכיסוי המגן מפני תביעות על הטרדה מינית. גם אשמאי נואף וגם מגובה בביטוח על חשבון הציבור? כבר לא.

23.11.2003. "להמן נעתר לבנקים: מגדיל האשראי ל-6 הלווים הגדולים מ-135% ל-150% מהון הבנק"; "רשות ניירות ערך מתכננת רוטציה של רואי חשבון בחברות ציבוריות"; "התמוטטות נוספת בנדל"ן: חברת חירם-גד קורסת עקב חוב של 130 מיליון שקל ללאומי".

22.11.2004. "רשות ניירות ערך: שליש מהחברות בהסתברות מעל 50% לקריסה".

stella-k@globes.co.il