עלה התאנה של "עובדה"

תוכניות תחקירים לא צריכות לעלות בפריים-טיים אלא בערוצים ייעודיים

"עובדה", יום ב', 21:00, ערוץ 2 קשת

אחרי דשדוש ממושך מדי בימי שני, חוזרת קשת ללוח שידורים מלא שנפתח בעונה החדשה של "עובדה". יש שרואים ב"עובדה" את תוכנית הדגל של הזכיינית, הוכחה לכך שאפשר לשלב תוכנית תחקירים מוערכת בפריים-טיים, בין שני ימים שמוקדשים לריאליטי.

מנגד, יאמרו אחרים, מדובר בעלה תאנה: לו היו מספיק תוכניות טובות אצל הזכיין, לא היו צריכים לנופף בדגל הזה בכל פעם שמישהו מבקר את איכות התוכניות.

האמת היא, כרגיל, אי-שם באמצע: תוכניות של תחקירים לא צריכות להיות משודרות בפריים-טיים של טלוויזיה מסחרית, אלא בערוצים ייעודיים.

מאחר שהטלוויזיה בישראל, ברוח האמרה המפורסמת, היא "גמל" (כלומר, סוס שתוכנן בידי ועדה), העלינו את "עובדה" על ראש שמחתנו, ובלוח השידורים של העונה הקודמת הצליחו בקשת להשיג לה אפילו רייטינג מפתיע, אם כי רק אחרי שקיצרו אותה ועטפו אותה עם "שידור ישיר מבית 'האח הגדול'", כי עם כל הכבוד לאילנה, העם דורש טהוניה. עובדה.

ממש כמו בפרק הפתיחה של העונה הקודמת (מאיר דגן), גם הפעם תידרש התוכנית לנושא הגרעין, הפעם מזווית מוכרת למי שעוקב אחר מקורות זרים: פעילות ישראלית באמצעות משפיעים מקרב הקהילה היהודית בארצות-הברית כדי לקדם את פרויקט הגרעין שלה.

האמת? את הסיפורים הכי טובים בתחום הזה לא יתנו לאף אחד לשדר, אפילו לא לאילנה דיין, אבל בראיון עם ארנון מילצ'ן יש לא מעט כוכבים הוליוודיים אמיתיים שמילצ'ן הפך לידידי ישראל.

חופשי על הבר

"להיות איתה", יום ב' 22:00, ערוץ 2 קשת

גם החלק השני של הערב החדש של קשת, קשור בעקיפין להוליווד: פיט אוואנס, הכוכב הידוע, הוא החבר של נועה הולנדר.

מה, אתם לא מכירים את פיט אוואנס? ודאי שכן: הוא בן דמותו של ליאונרדו דה-קפריו, מה שהופך את הגברת הולנדר למיס רפאלי.

לחיים יש חוש הומור מוזר משלהם: במקור יצר אסי עזר את הסדרה הזאת על ידידתו בר רפאלי, במעין טוויסט בדיוני שנשען על היסודות הביוגרפיים שלה. רפאלי נטשה את ההפקה, עברה להנחות את "אקס פקטור" אצל המתחרים, ובהפקה נאלצו להסתפק ברותם סלע.

אז האם העלילה של "להיות איתה" מספיק חזקה כדי להחזיק סדרה גם ללא מי שנתפרה למידותיה? שפטו בעצמכם.