הרשות השנייה תדרוש מהזכייניות יותר קידום לדרמה

ערוצים 2 ו-10 יידרשו לשדר כמות קדימונים זהה לתוכניות דרמה ותעודה כמו לתוכניות ריאליטי - וזאת עקב יוזמה של סמנכ"ל התוכן של yes, יונה ויזנטל

הרשות השנייה החליטה לפעול מול זכייניות ערוצים 2 ו-10 בדרישה כי ישדרו כמות קדימונים זהה לתוכניות דרמה ותעודה, כמו לתוכניות ריאליטי. זאת לאחר שנמצא כי עיקר הפרומואים של הזכייניות באים לקדם תוכניות בידור, שאינן סוגה עילית.

דרישת השוויון באה במסגרת הדרישה של מנכ"ל הרשות השנייה, שי באב"ד, לאזן באופן כללי את לוח השידורים ולדאוג שעל כל שידור של ריאליטי, תהיה תוכנית סוגה עילית בלוח השידורים.

הרעיון ליוזמה הגיע מכיוון לא צפוי. סמנכ"ל התוכן של yes, יונה ויזנטל, העלה את ההצעה בסטטוס שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו. "יש כלל בערוצים המסחריים שעל כל שעה של ריאליטי צריכות הזכייניות לשדר שעה של סוגה עילית", כתב ויזנטל. "מה שהרשות השנייה לא נתנה את דעתה מעולם זה על נושא הפרומואים".

"השפעה דרמטית על היצירה"

לדברי ויזנטל, "כמו שפרסומת בונה מוצר, כך הפרומו בונה תוכנית טלוויזיה. בערוצים המסחריים, בדרך-כלל, רוב זמן הפרומואים מוקדש לתוכניות ריאליטי, מה שלמעשה 'מחנך' את הציבור שמה שחשוב ומעניין הוא הריאליטי. בטח על כל 1,000 פרומואים של 'האח הגדול'/'אקס פקטור'/'הכוכב הבא'/'המרוץ למיליון' משודר פרומו אחד לדרמה או תעודה.

"הגיע הזמן שמישהו ישים סוף לזה ויחייב שיחס הפרומואים יהיה כמו יחס הז'אנרים. ההשפעה של שינוי כזה יכולה להיות דרמטית ליצירה המקומית ולמקום של הריאליטי בתרבות שלנו".

ויזנטל סיים את דבריו בהתנצלות בפני חבריו בערוצים המסחריים.

מהרשות השנייה נמסר כי "הרשות מוצאת טעם בטענות ותפעל לעודד את הזכייניות לשדר פרומואים ולקדם במידה שווה יותר גם תוכניות שאינן ריאליטי".

מהזכיינית לא נמסרה תגובה עד לפרסום הידיעה.