נייר חדרה: ההסתדרות ביקשה צווי מניעה נגד פיטורי העובדים

ההסתדרות הגישה בקשה לצווי מניעה הן נגד תוכנית הנהלת החברה לפטר עד כ-250 עובדים ■ מחר יכנס אבי ניסנקורן, יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, את נציגי העובדים וההנהלה בניסיון להגיע לפשרה

הסכסוך בין העובדים לבים ההנהלה בנייר חדרה נמשך. ההסתדרות הגישה היום (א') בקשה לצווי מניעה הן נגד תוכנית הנהלת החברה לפטר עד כ-250 עובדים והן נגד ההשבתה הממושכת של המפעל על-ידי ההנהלה. זאת, לאחר שאתמול הודיעה החברה כי בכוונתה לפטר מאות עובדים זמניים וקבועים.

בהנהלה טוענים כי החברה כלל לא רצתה לפטר עובדים, אלא לקצץ זמנית 5% מעלות השכר של הקבועים, לבטל את "הטייס האוטומטי" שמגדיל שמעניק מדי שנה תוספת שכר של 4.5% ולבטל זמנית את משכורת ה 13 - כל זאת בשל הפסד של 61 מיליון שקל ברבעון האחרון ועל רקע ירידה עקבית בצריכת הנייר הלבן בכל העולם. הוועד, כך לטענת ההנהלה, מתעקש לשמר את ההטבות למרות המצב הקשה ובכך מאלץ את החברה לפטר עובדים.

בתוך כך, בניסיון להגיע לעמק השווה ולמנוע את פיטורי העובדים, יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן, זימן אליו למחר (ב') בצהריים, את נציגי הנהלת נייר חדרה, ביניהם: מנכ"ל המפעל עופר בלוך והסמנכ"ל צביקה אברמוביץ', את יו"ר ועד העובדים - אדי חננוב, את יו"ר האיגוד הארצי של עובדי הדפוס - דוד גלנוס, ואת נציגי המרחבים.