הדולר התחזק ב-0.2% ל-3.53 ש'; האירו נחלש ב-0.4%

FXCM ישראל: "שבירה מתחת לקו ב-3.52 שקלים תסלול את הדרך עד לרמה הקריטית ב-3.5 שקלים"

השקל התחזק היום (ב') מול האירו, אך נחלש מול הדולר, כאשר המטבע האמריקאי עלה ב-0.2% ושערו היציג נקבע על 3.53 שקלים, בעוד האירו ירד ב-0.4% ושערו היציג נקבע על 4.778 שקלים.

"הדולר-שקל סיים את השבוע הקודם בירידה של 0.87%, וזאת במקביל להיחלשותו של הדולר בעולם. הסנטימנט החיובי בשוקי המניות העולמיים ורמות השיא של מדדי המניות בוול סטריט מגבירים את התיאבון של המשקיעים למטבעות בעלי התשואה הגבוהה יותר על פני הדולר", נמסר ממחלקת המחקר של FXCM ישראל.

"מבחינה טכנית, הכישלון בשבוע שעבר של הדולר-שקל לפרוץ את התקרה ב-3.57 שקלים הביאה למפנה חד לאחור, שהוביל לשבירה מתחת לתמיכה המשמעותית ב-3.545 שקלים. ניתן לומר שלפחות מבחינה טכנית, ההתערבות של בנק ישראל לפני כשבועיים לא השיגה את התוצאה המבוקשת (קביעת שיא חדש) ובשבוע שעבר בנק ישראל נרדם על המשמר כאשר איפשר שבירה משמעותית למדי. אף על פי כן, הצמד עדיין נסחר מעל קו המגמה המחבר את התחתיות החשובות מאז התחתית של 3.497 שקלים. שבירה מתחת לקו ב-3.52 שקלים תסלול את הדרך עד לרמה הקריטית ב-3.5 שקלים. מנגד, עלייה חזרה מעל 3.545 שקלים שוב עשויה לדחוף את הצמד לבחינה מחודשת של אזור 3.57 שקלים".

ב-ATRADE מוסיפים כי "הצמד המקומי המשיך לדשדש בין 3.5-3.55 שקלים, אך סגר את השבוע שעבר בסמוך לתמיכה המשמעותית הניצבת ב-3.5 שקלים. שבירה של רמה זו תפעיל לחץ כבד על בנק ישראל ועל נגידת בנק ישראל החדשה. היעד שלנו במקרה של שבירה ניצב באזור 3.45 שקלים".

יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו, אמר כי "פעילות תחילת החודש הקלנדרי צפויה לתמוך בייסוף השקל, כאשר בהיעדר פעילות מקזזת מצד האוצר ובנק ישראל, השקל צפוי להמשיך ולהתחזק. פריצת רמת 3.48 שקלים תפתח את הדרך אל עבר רמות השפל הקודמות. התנועה הפרו-דולרית הנדרשת לשמירת רווחיות הייצוא ולצמצום פוטנציאל הצפת המשק במוצרי ייבוא, ראוי כי תתייצב מעל לרמת 3.58 שקלים במטרה לתמוך בפיחות השקל אל עבר רמת 3.65 שקלים לדולר ואף יותר".