קולפלנט קיבלה השקעה של 6 מ' ד' - תפתח מוצרי קוסמטיקה

קולפלנט הודיעה כי חתמה על מזכר הבנות עם תאגיד אמריקני להתחיל לפעול בתחום הקוסמטיקה ■ עיקר הפעילות של קולפלנט היום היא בפיתוח מוצרים המבוססים על הקולגן הייחודי שלה המכוונים לתחום הרפואי

חברת קולפלנט, המייצרת מוצרים שונים מקולגן אנושי המופק בתוך עלי טבק, הודיעה היום (ג') על חתימת מזכר הבנות לתחילת פעילות בתחום הקוסמטיקה. קולפלנט הודיעה כי תאגיד אמריקני ישקיע בחברה 2.5 מיליון דולר לפי מחיר של 52.3 אגורות למניה, פרמיה של 46% על מחיר המניה היום לפני פרסום ההודעה. לאחר פרסום ההודעה עלתה מניית החברה כ-4% ושווי החברה עומד על כ-65.5 מיליון שקל. ההסכם כולו הוא בהיקף של 6 מיליון דולר עם אופציה לתשלומי המשך ותמלוגים.

קולגן ממקור של חיות או של גופות, כבר משמש היום בתחום הקוסמטיקה, בעיקר בתעשיית מילוי הקמטים. במסגרת ההסכם קולפלנט תעביר לתאגיד האמריקני את הזכויות לייצר קולגן על פי הטכנולוגיה שלה, וכן זכות לייצור ושיווק של מוצרים מבוססים קולגן לצרכים דרמטולוגיים וקסמטיים בלבד.

בנוסף להשקעה של 2.5 מיליון דולר, יעניק התאגיד 3.5 מיליון דולר כדמי רישיון, מהם 1 מיליון דולר מייד ועוד 2.5 על פי אבני דרך.

התאגיד האמריקאי יקבל זכות, במידה ויעמוד בתנאי איכות ומחיר שתקבע החברה, לשמש קבלן משנה של קולפלנט לצורך אספקת הקולגן, בהתאם לדרישת החברה.

עיקר הפעילות של קולפלנט היום היא בפיתוח מוצרים המבוססים על הקולגן הייחודי שלה המכוונים לתחום הרפואי, ספציפית לתחום האורתופדיה וריפוי הפצעים. יש לה הסכמי פיתוח משותפים עם החברות פייזר ואדוורדס, וגם מוצרים עצמאיים. כמו כן יש לה הסכם פיתוח משותף עם משקיע סיני, שגם מעוניין להפיץ את מוצריה בסין. המוצרים שלה עשויים הלגיע לשוק החל מ-2014, והיא מתכננת לחפש גם למוצרים העצמאיים שותפים להפצה.

אולם, מה שלא יזיק לחברה כעת הוא כסף, ולכן המהלך שהיא עושה היום למכירת הזכויות בתחום הקוסמטי - אותם היא אינה מפתחת בעצמה בינתיים ממילא - בסכום נמוך יחסית, הוא הגיוני. נכון לסוף הרבעון השלישי של השנה (וטרם לוקחים בחשבון את ההשקעה במסגרת השת"פ הסיני). אם המוצרים יצליחו, תהנה החברה מזרם התמלוגים.