רינו צרור: דברי רזי ברקאי על אייל גולן והרב יוסף - גזענות ודיבה

נמשכת הסערה סביב דבריו של מגיש "מה בוער" רזי ברקאי ל"ליידי גלובס" ■ אחרי אמנון לוי, מצטרף לתוקפים את ברקאי גם עמיתו להגשת התוכנית הפופולרית בגלי צה"ל: "קיוויתי מאוד למצוא שהדברים שאמר רזי הוצאו מהקשרם"

הסערה סביב דבריו של מגיש "מה בוער" רזי ברקאי בריאיון ל"ליידי גלובס" מסרבת לשכוך. אחרי אמנון לוי, כעת דבריו של ברקאי מוציאים תגובה גם מעמיתו של ברקאי לרצועה בגלי צה"ל, רינו צרור, המשדר את "מה בוער" בימי חמישי. העיתונאי הוותיק, שידוע בתפיסת העולם החברתית שלו, מתח גם ביקורת מקצועית על ברקאי.

"החיבור בין קהל מעריצי אייל גולן לבין ציבור המאמינים שהלך אחרי הרב עובדיה יוסף, שעשה רזי ברקאי, הוא קודם כל שגיאה עיתונאית חריפה במיוחד", אמר צרור ל"גלובס". "מדובר בעולמות אחרים לחלוטין בשני קצוות הקשת, בתפיסת עולם סותרת ונוגדת במאפייני יום-יום שונים לחלוטין, בתפיסת אמונה שונה לגמרי, ואלה ציבורים אחרים ועולמות אחרים לחלוטין".

לדברי צרור, השגיאה העיתונאית "החריפה הזו באה לעולם רק משום המעשה שרזי ברקאי הקדים לה - הרגע בו הוא חיבר מוצא למוצא. מוצאם של מעריצי גולן מזרחי, מוצאם של נאמני הרב יוסף מזרחי - להבדיל ממוצאם של אחרים. וכאן, זו כבר לא רק שגיאה עיתונאית, זה עיוות פרוורטי והטלת כתם ודיבה על קבוצה ענקית של אנשים, בניגוד מוחלט לאתיקה העיתונאית וחשש גדול לנגיעה בגזענות.

"קיוויתי מאוד למצוא שהדברים הוצאו מהקשרם, אבל אחרי שהבנתי שלא אירעה טעות או תקלה, צריך לצעוק בקול גדול שהדברים פסולים מעיקרם".