רכבת ההרים של הביטקוין: המטבע הווירטואלי צנח בכ-30%

הירידה בערכו של המטבע הווירטואלי הגיעה לאחר הודעת סין כי היא אוסרת על המוסדות הפיננסים שלה לבצע עסקאות בביטקוין ■ גם ענקית האינטרנט הסינית ביידו הודיעה כי היא משעה את האפשרות לבצע תשלומים בביטקוין

קדחת הביטקוין ממשיכה. המטבע הווירטואלי צנח בסוף השבוע בכ-46%, מרמה של 1,079 דולר לרמה של 576 דולר, בעקבות הודעתה של סין כי היא אוסרת על המוסדות הפיננסים שלה לבצע עסקאות הקשורות לביטקוין. עם זאת, המטבע הווירטואלי התייצב על רמה של כ-730 דולר, אך עדיין מדובר בירידה של יותר מ-30%.

כאמור, בסוף השבוע הבנק המרכזי הסיני פרסם הצהרה בה הוא הזהיר מפני הסיכונים הכרוכים במסחר במטבע הווירטואלי ואסר על המוסדות הפיננסים במדינה לבצע עסקאות בביטקוין בטענה כי אין לו ערך אמיתי ואסור לעשות בו שימוש כמו מטבע רגיל. עם זאת, הבנק המרכזי ציין באותה נשימה כי הציבור רשאי לסחור במטבע הווירטואלי אך לוקח את האחריות והסיכונים על עצמו. בעקבות הודעה זו ערכו של המטבע הווירטואלי צנח בכ-30% אך התאושש מנפילה זו וטיפס בעשרות אחוזים.

אולם, יו"ר הפד לשעבר אלן גרינספן הוסיף "שמן למדורה" כאשר התייחס בסוף השבוע לתופעת הביטקוין ואמר כי מבחינתו מדובר בבועה.

ואם לא די בכך, ענקית האינטרנט הסינית ביידו, המקבילה של גוגל, הודיעה כי היא משעה את האפשרות לבצע תשלומים באמצעות הביטקוין באתרים שלה, בשל התנודות החריפות של המטבע וכדי להגן על האינטרסים של המשתמשים.

ומן העבר השני של המטבע, רבים עדיין סבורים כי העתיד טמון בביטקוין. בסוף השבוע, פרסמה מריל לינץ', חטיבת ההשקעות של בנק אוף אמריקה סקירה מקיפה על המטבע הווירטואלי. דיוויד וו, אסטרטג הפורקס של מריל לינץ' העריך כי הביטקוין יאמיר לרמה של 1,300 דולר. "ביטקוין הוא בלתי ניתן לזיוף ויש לו מלאי מוגבל. אנחנו מאמינים שביטקוין יכול להפוך לשחקן רציני בתחום התשלומים במסחר האינטרנטי ועשוי לפרוץ כמתחרה רציני לספקי העברות כספים מסורתיים", נכתב בסקירה.