אחרי שנים: מפשירים היחסים בין קשת ל"ידיעות"

זכיינית ערוץ 2 והעיתון היומי יחזרו למודל של פרסום הדדי אחרי נתק של כ-4 שנים

התחממות ביחסים בין זכיינית ערוץ 2 קשת ובין העיתון "ידיעות אחרונות". ל"גלובס" נודע מפי גורמים בשוק הפרסום, כי בימים הקרובים יחל פרסום הדדי בין הצדדים, כאשר העיתון יעלה קמפיין פרסום בשעות הפריים-טיים של הזכיינית קשת בערוץ 2, ואילו קשת תפרסם את מותגיה בין עמודי העיתון. זאת, לאחר קרוב ל-4 שנים של נתק מוחלט בין הצדדים.

האיבה בין קשת ל"ידיעות אחרונות" נבעה בעיקר מהיטשטשות גבולות התחרות בין הצדדים. קשת הלכה והתרחבה מחוץ למסך הטלוויזיה והפעילה את אתר מאקו, שהתחרה באתר המוביל מבית "ידיעות אחרונות", ynet.

היריבות באה לידי ביטוי בין היתר בהתחברות בין קשת לעיתון המתחרה ל"ידיעות אחרונות", "ישראל היום", ובסיקור שלילי לתוכניותיה של קשת בין עמודי "ידיעות" או התעלמות מוחלטת מהן.

בזמן שבעל השליטה ב"ידיעות אחרונות", נוני מוזס, החזיק גם במניות בחברת הכבלים הוט, תלו בקשת ביריבות זו גם את העובדה שמעל מסך מנויי הכבלים הורד מהאוויר ערוץ ביפ מבית קשת.

ההתחממות ביחסים נרקמה בשבועות האחרונים לאחר שהתקיימו מגעים ראשוניים בין הצדדים, ואפשר לראות במהלכים אלה חלק מהשינויים הדרמטיים הפוקדים את שוק הטלוויזיה בישראל, לנוכח המעבר לרישיונות.

בקשת ו"בידיעות אחרונות" סירבו להגיב לדברים.