הדולר נחלש ושערו היציג נקבע על 3.503 ש'; האירו ירד

שערו היציג של האירו נקבע על 4.822 שקלים ■ לקראת ישיבת ה'פד' בשבוע הבא: האם הבנק המרכזי יחל לסגת מתוכנית רכישות האג"ח שלו?

השקל התחזק היום (ו') מול המטבעות הזרים העיקריים, כאשר הדולר ירד ב-0.11% ושערו היציג נקבע על 3.503 שקלים. האירו ירד ב-0.15% ל-4.822 שקלים. בזירת המט"ח העולמית, הין היפני ממשיך להיחלש מול הדולר.

ישיבת ה'פד' בשבוע הבא כבר נראית באופק הפיננסי, והמשקיעים סביב העולם נערכים לאפשרות הריאלית כי הבנק המרכזי האמריקאי יודיע כי הוא מתחיל לסגת מתוכנית רכישות האג"ח שלו. על פי הערכות בשוק, ה'פד' יחתוך 10-15 מיליארד דולר מתוכניתו החודשית, הכוללת רכישות בהיקף של 85 מיליארד דולר.

בבנק אגוד כותבים הבוקר כי "היחלשות הדולר בעולם מפתיעה קצת לנוכח נתוני תעסוקה טובים שפורסמו בארה"ב ואשר צפויים לקרב את מועד הפחתת ההזרמות מצד ה'פד' - ולספק תמיכה לדולר". על פי כלכלני הבנק, רמת ההתנגדות לצמד דולר-שקל מצויה ב-3.569 שקלים, בעוד רמת התמיכה שוכנת ב-3.495 שקלים.

שלשום נחשף ב"גלובס" כי שר האוצר יאיר לפיד מפעיל לחצים כבדים על נגידת בנק ישראל קרנית פלוג להגדיל את קצב רכישות המט''ח. בנק ישראל מצידו מבקש ממשרד האוצר להשוות את המיסוי שמשלמים משקיעים מקומיים וזרים על אגרות חוב ממשלתיות מסוג "שחר". כיום, ישראלים משלמים מס רווחי הון ותשלומים שקליים של 15% על השקעה באג"ח מסוג "שחר", בעוד שמשקיעים זרים נהנים מפטור ממס. באוצר התנגדו למהלך, אך בשבועות האחרונים, עקב פניות חוזרות מבנק ישראל, הם שוקלים זאת בחיוב. שר האוצר טרם הכריע בסוגיה.