"שנאה בין שני אנשים יכולה להיות לא פחות מלהיבה מאהבה"

כשרוברט ומישל קינג ראו שהסדרה שיצרו, "האישה הטובה", מגיעה לעונתה החמישית, הם הבינו שחייב לקרות שינוי שיעיר אותה ■ יוצרי סדרת המופת המשפטית של CBS מספרים מדוע החליטו לסדר את כל יחסי הכוחות בה מחדש

אין עונג גדול יותר מזה שגורמת סדרת הטלוויזיה האהובה עליך, ברגע שאתה מבין שגם בעונתה המתקדמת היא עודה משתבחת. רוברט ומישל קינג, יוצרי הסדרה "האישה הטובה" של רשת CBS, שתשוב אל המסך (גם ב-yes drama / VOD) אחרי פגרת החגים האמריקאיים, החליטו להמציא אותה מחדש בעונתה החמישית. צופי הסדרה המשפטית בכיכובה של ג'וליאנה מרגוליס ראו כיצד לנגד עיניהם מחולקים כל הקלפים מחדש, ומאז ראשית העונה מי שנועדו זה לזה נפרדו ודווקא האויבים הפוטנציאלים צועדים יד ביד.

בעוד מעריצי הסדרה מסיימים כל פרק בפה פעור, הצמד קינג, שועלי טלוויזיה ותיקים נהנים מהשעשוע. הרייטינג בארה"ב נראה לא רע, הנסיגה הטבעית נבלמת ויותר ויותר צופים - בעיקר צעירים - דוגמים את הסדרה מחדש. "לא חשבנו לשנות את הסדרה", אומר קינג בשיחה מלוס אנג'לס, "פשוט לא רצינו שיהיה משעמם. רצינו לרגש".

"האישה הטובה" קנתה לעצמה אוהדים רבים בזכות הזוג קינג, בעל ואישה. אחרי שהשתעשעו בכתיבת סרטים וסדרות כושלות, מצאו השניים את הנוסחה המושלמת לדרמה משפחתית-סקסית-משפטית-אקטואלית.

עיסוק ניכר בתוכנית הוא בתחום חופש הביטוי והמידע והשפעת הטכנולוגיה עליהם. במרכז הסדרה עומדת דמותה של אלישיה פלורק (מרגוליס, היחידה במינה), עו"ד שמתמודדת עם בעל בעל שאיפות פוליטיות ועבר מיני בוגדני (כריס נות', "חוק וסדר", "סקס והעיר הגדולה"). זו היה מנוע העלילה - הפרמיס - הראשוני. אך זה לא סוחב יותר מ-4 עונות.

"יש לנו רעיונות ל-7 עונות לפחות", אומרת קינג ומרגיעה שהסדר החדש שהנהיגה בסדרה יזרים לה חיים חדשים. "אנשים אוהבים לראות את הסדרה יותר משאהבו בעונתה השנייה, כך שאנחנו ערוכים לכתוב עוד עונות ואנחנו מקווים שיאפשרו לנו את זה. אפשר לצפות לעוד עונות רבות. היו שכבר חזו את סוף התוכנית, אבל אנשים חדשים הגיעו ומגלים אותה מחדש".

אם עוד נהוג בעידן של הורדות ו-VOD נגיש להזהיר מספוילרים, אז ראו הוזהרתם בשלב זה. בעונה זו פורשת פלורק ממשרד עורכי הדין "לוקהארט-גרדנר" שחיבק אותה בימיה הקשים ופותחת משרד חדש, כשהיא משאירה מאחור את עו"ד וויל גרדנר שמרבית הצופים האמינו שיהיה חלק מהסוף הטוב שלה. ובכן, לא כל הצופים. "הרבה אנשים, כולל האימהות שלנו, רוצים לראות את אלישיה מתאחדת עם בעלה פיטר", מבהיר קינג. "בעונה הרביעית עשינו פרק של סימולציית משפט ובו חילקנו את אנשי המשרד לשני צדדים נצים. אז הבטנו אחד על השני ושאלנו, למה שזה לא יהיה כך כל הזמן? אמרנו שאם זה יעבוד, זה מה שיעמוד במרכז העונה הזו".

- הצופים בנו ציפיות אחרות לגמרי באשר לדמויות האהובות עליהם.

"השנאה בין שני אנשים יכולה להיות לא פחות מלהיבה מהאהבה ביניהם. יש כל-כך הרבה דברים שאפשר לעשות עם תשוקה - לכאן ולכאן".

*** הכתבה המלאה - במגזין "פירמה"