הסדר טיעון: שושן ברבי דרס למוות 3 נשים - ולא יורשע בהריגה

ברבי, שהואשם כי נהג שיכור ודרס למוות 3 הולכות רגל בנתניה, יודה ויורשע בגרימת מוות ברשלנות, הפקרה ושיבוש מהלכי חקירה ■ סעיף ההריגה יימחק

גובש הסדר טיעון עם שושן ברבי: ברבי, שהואשם כי נהג שיכור ודרס למוות 3 הולכות רגל בנתניה באוגוסט 2012, יודה ויורשע בעבירות של גרימת מוות ברשלנות, הפקרה ושיבוש מהלכי חקירה. סעיף ההריגה יימחק מכתב האישום המתוקן.

על-פי כתב האישום המקורי, ברבי נהג בפראות ובמהירות גבוהה, כשהוא שיכור, ודרס למוות את סבטלנה יגודייב (56), בתה שושנה (25) ודודתה אלכסנדרה רובינוב (66). לאחר התאונה נמלט ברבי מהמקום ואף שידל חבר שלו להגיע לתחנת המשטרה ולטעון כי הוא שנהג ברכב.

המשטרה ניהלה מצוד שנמשך מספר ימים אחר ברבי, עד שבסופו הוא נעצר כשהתחבא במחסן בנתניה. בחקירתו טען כי לא הוא שנהג ברכב. כתב האישום המקורי ייחס לו 3 אישומים של הריגה, הפקרה ושיבוש מהלכי חקירה.

משפחות הקורבנות מתנגדות להסדר

במהלך המשפט ובתגובה לאישומים הודה ברבי כי אכן הוא שנהג ברכב, אך טען כי לא היה שיכור ולא נהג בפראות. בהמשך נחשפו בחדשות 2 צילומי מצלמות אבטחה שתיעדו את ברבי שעות קודם לתאונה כשהוא שותה משקאות אלכוהוליים.

עם זאת, במהלך המשפט, לאחר שנשמעו כל עדי התביעה, אמרה השופטת ורדה מרוז לנציגי הפרקליטות: "אני לא רואה שאתם מצליחים להוכיח שכרות, ואני לא רואה שאתם מצליחים להוכיח מהירות מופרזת".

לאור רמזיה של השופטת נפתח משא-ומתן להסדר טיעון שהתנהל בין פרקליטיו של ברבי לבין התובעים בתיק. בשבועות האחרונים גובש ההסדר שאף הובא לבחינתו של פרקליט המדינה היוצא, משה לדור, שאישר את מתווה ההסכם.

אמש (ב') זומנו בני המשפחות של הקורבנות, כפי שמחייב החוק, לפרקליטות מחוז מרכז. הם נפגשו עם פרקליטת המחוז, עו"ד רונית עמיאל, ושמעו על ההסדר ועל הנימוקים לו.

בני המשפחות הביעו תרעומת והודיעו כי הם מתנגדים להסדר, וכי אם לא תתקבל עמדתם, הם יעתרו לבג"ץ.

"ברבי לא בחל בשום אמצעי"

כתב האישום המקורי תיאר בפירוט את קורות התאונה: "בהתקרבם למפגש הרחובות שדרות בן צבי-גרינבוים בנתניה החלו לחצות את הצומת, על גבי מעבר החצייה, שלוש המנוחות. הנאשם פגע עם חזית הרכב במנוחות, והן הוטחו בעוצמה רבה אל הקרקע. בעקבות התאונה נגרמו למנוחות נזקים קשים, אשר הביאו למותן המיידי".

על בחירתם של ברבי וחברו להימלט מהמקום ולא להושיט יד לקורבנותיהם נכתב בכתב האישום: "הם לא עצרו במקום התאונה כדי לעמוד על תוצאותיה ולא הזעיקו עזרה. תחת זאת, המשיכו בנסיעה רצופה לכיוון צפון, עד אשר נעצר הרכב באופן אוטומטי במרחק של כ-156 מטרים ממקום התאונה, בשל הנזקים שנגרמו לו. השניים יצאו מן הרכב, בחנו את הנזקים שנגרמו לו, ונכנסו אליו חזרה מתוך מטרה להימלט מהמקום באמצעותו. משלא הצליחו להניע את הרכב, נטשו אותו ונמלטו רגלית מן המקום".

בבקשה לשלוח את ברבי למעצר עד תום ההליכים, שהוגשה יחד עם כתב האישום נגדו, כתבו בפרקליטות כי "הפקרתן של המנוחות על-ידי המשיב (ברבי) וחברו, הימלטותו אל מקום מסתור עד שנלכד בידי המשטרה וכן שיבוש הליכי החקירה מלמדים כי המשיב מרוכז בעצמו ואינו בוחל בשום אמצעי על מנת להימלט מאימת הדין".