שקדי: "צריכה להיות פרופורציה בין שכר מנהלים לעובדים"

ועידת "מעורבים 2013" של מעריב פתחה היום את יומה השני ■ בפאנל "המעז מנצח - מצבא לחברה", משתתפים ח"כ עמר בר לב (העבודה), אליעזר שקדי, ח"כ אלעזר שטרן (התנועה) ועוד

הנשיא שמעון פרס פתח היום (ו') את ועידת "מעורבים 2013" של מעריב בהודעה שהקליט עבור באי הוועידה: "ההגנה הטובה ביותר היא השלום, כמה שלא נתגונן, הדרך הטובה ביותר היא דרך עשיית שלום. אם נגיע לשלום עם הפלסטינים כל העולם הערבי פתוח לפנינו. אם לא יהיה לנו חזון משותף לא יהיה לנו עם אחד. החברה מפוצלת באינטרסים שונים אך מה שמאחד אותנו זה החזון".

פרס אף התייחס למעמדה של ישראל בעולם: "אין היום מדינה שאינה קשורה בעולם, ולנו יש מעמד מיוחד. אנחנו עם מצטיין בתחום המדעי והיום להיות מדינה גדולה זה כגודל האינטלקט ולא הגודל הפיסי של המדינה".

אלוף (במיל') אליעזר שקדי, מנכ"ל אל על (מפקד חיל האוויר לשעבר), דיבר היום במושב "המעז מנצח מצבא לחברה" ביומה השני של ועידת מעורבים.

כשנשאל על הצדקת שכרו כמנכ"ל אל על השיב: "אני אישית חושב שצריכה להיות פרופורציה בין שכר של מנהלים בכירים לעובדי החברה. במהלך תפקידי החלטתי להעניק מכספי הפרטי פרס כספי לעובדים מצטיינים. מיניתי קבוצת אנשים מקצוענית והיא זו שקבעה מי מהעובדים ראוי לפרסים, וזה שינה את התרבות של חברת אל על. בנוסף החלטתי לקחת 5.7 מיליון שקלים מכספה של אשתי ולהשקיע אותו ברעיונות של אנשים בחברת אל על שהובילו שיפור ושדרוג של השירות באל על. החלטה נוספת שלי במהלך הכהונה הייתה לשלוח את כל אנשי אל על לירושלים, למנהרות הכותל ולעיר דוד. לדעתי כל עובד בחברה היה חייב לבקר במקומות האלה".

"בוגרי צבא מעולים יכולים להגיע למוד של גלישה ויש כאלה שמסתערים בכל תחום. אני למשל החלטתי שאני לא מתכוון לעסוק במכירת נשק ולפתוח לעצמי עולמות אחרים לגמרי". על כהונתו כמנכ"ל אל על אמר:"הייתה לי הזכות להוביל חברה עסקית רצינית עם משמעות גדולה ביותר למדינה. 4 שנים זו נראית תקופה הגיונית להוביל חברה. טרם החלטתי מה אעשה אחרי אל על".

על הנתונים בחינוך אמר: "הדור הנוכחי טובים ומוכשרים יותר מאיתנו. לגבי הדירוגים של ה oecd - אני לא מקבל את זה שאנחנו במקומות האחרונים. המספרים לא תמיד מייצגים את המצב. אני מכיר את העולם החינוכי לא רע ואנחנו 'סטייט אוף דה ארט' בכל תחום. לא מקבל את העניין הזה שהחינוך שלנו לא טוב. אני מכיר קבוצות גדולות של צעירים בבתי ספר ובכל מיני מקומות- אני גדלתי במוסד חינוכי ואני מחובר לזה בנשמה. אני מסתכל אחורה ואני מאמין שיש לנו המון מה לעשות אבל אני לא מסכים להציג את זה כקטסטרופה. יש לנו דור נהדר".

ח"כ עומר בר לב מפקד סיירת מטכ"ל לשעבר שהשתתף בפאנל אמר כי: "הבעיה היא שהמנהיגים ב20-30 שנים האחרונות שמו יעדים כלכלים לנגד עיניהם ולא יעדים חינוכיים וערכיים. כשנשאל על גובה שכר חברי כנסת אמר:" הצעתי לחברי הכנסת שלמשך שלושה חודשים נוותר על השכר שלנו ונרוויח את השכר החציוני במשק. אתם יודעים מה ענו לי חבריי? ״השתגעת? איך אתה חושב שנגמור את החודש?".

עוד אמר: "בעיניי היי טק זה ציונות של היום. ליזום, ליצור יש מאין, להכניס כסף למדינה ולייצר מקומות עבודה. מעבר לעשייה לביתי תמיד עשיתי משהו נוסף למען החברה".