מהו היום האידאלי למכור?

התרחיש ה"אידאלי" - למכור ביום השיא, יום של עליות חדות (אופוריית על) או יום של עליות המשך אחרי היום הגדול - כשמדד הנאסד"ק מגיע לאזור ה-4,250

האפטר ברננקי לא הגיע לתל אביב 25 אבל סביר שיגיע. כפי שצוין כאן בשבוע שעבר, המדד חזר אל מתחת ל-1,343, השיא ההיסטורי, מתוך "כוונה" לנסות ולהצליח לעלות מעל הרמה הזו בהמשך. השאלה מתי הוא יחזור לעלות פתוחה נכון למועד כתיבת טור זה. זה יכול להיות בכל נקודה בין תחילת שבוע המסחר לתמיכה ב-1,287. מהלך מחודש מעל 1,343 יחשב סימן שורי וכאמור, היה ותהיה פריצה נוספת של 1,343 כלפי מעלה, היא אמורה להחזיק מעמד. מהלך מתחת ל-1,287 יסמן את 1,250 כיעד הבא לירידה ורמה זו היא רמת תמיכה חשובה. שורה תחתונה: יש שתי רמות תמיכה, יש סיכוי לעליה, אפשרות לתנודתיות בדרך.

נעבור לוול סטריט. אסטרטגיית המסחר המתאימה לדעתנו ממשיכה להיות שילוב בן מיצוי עליות סוף השנה להערכות לירידות ושינוי בסקטורים המובילים בתחילת 2014. מבחינת הגרף של ה-S&P500 יש עוד מקום לעליות, עובדה המשתלבת טוב עם לוח השנה. מבחינת האינדיקטורים הטכניים, הסימנים לירידות שבפתח מתרבים.

האפשרות האידיאלית היא כמובן למכור את כל התיק ואולי אף לעשות שורט, ביום השיא של השוק. הבעיה עם השקעות היא שבדרך כלל אנחנו לא מצליחים לפעול "על הנקודה" ולכן צריך להיערך.

ראשית, אפשר להיערך לתרחיש ה"אידאלי" כלומר למכור ביום השיא. כמובן שהאופטימיות המילולית במדיה הפיננסית תהיה אז בשיאה כך שצריך להגיע אליו עם החלטה נחושה. יום אידאלי יכול להיות יום של עליות חדות (אופוריית על) או יום של עליות המשך אחרי היום הגדול, כשמדד הנאסד"ק מגיע לאזור ה-4,250 (היעד שנתנו לעלייתו זה מכבר), איפה שהוא במחצית הראשונה של ינואר.

הקלפים קרובים לתמיכה

בקניון המניות, אנחנו נשארים בחשיפה מלאה, למעט פוזיציה שפתחנו על ה-VIX באמצעות ה-ETF VXX, כצעד הגנתי ראשון. אבל, אנחנו נערכים גם לשינוי בשוק על ידי הקטנת החזקה במניות הבלוצ'יפ שהיו פופולאריות כל כך בשנים האחרונות ושהגרף שלהן מלמד על סיכוי לתיקון משמעותי. לראשונה בתולדות הקניון, סגרנו את הפוזיציה בסטארבאקס, מתוך תקווה לחזור אליה במחיר מניה נמוך יותר. אנחנו מגדילים במניות שקרובות לרמות תמיכה, של חברות קטנות כגדולות. אנחנו עדיין חושבים על סחורות, חקלאיות (DBA, עדיין לא בקניון אבל על הכוונת) ומתכות (AA, SCCO, CDE - בקניון). התקופה הקרובה אמורה להיות טובה למניות שקרובות לרמות שפל ולמניות של חברות קטנות. הגדלנו NSPR וקנינו RKUS, לחיזוק ייצוג הקטנות. שתיהן מומלצות על ידי אופנהיימר.

זיו סגל, מנכ"ל משותף וראש תחום פיננסים בחברת BePlusDo-פיתוח כלים וטכנולוגיות אימון ואסטרטג ההשקעות של קרן הגידור Green Ocean. ziv@beplusdo.co.il

אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.