המדינה דורשת לפטר לפחות 2,000 עובדים בדואר ישראל

המטרה: להביא את דואר ישראל למצב שבו ניתן יהיה להפריט את החברה בתוך זמן קצר ■ עוד בתוכנית: צמצום ימי החלוקה של הדואר, סגירת סניפים, מכירת נדל"ן וכניסה לתחומים חדשים על מנת לנצל את סניפי הדואר

לפחות כ-2,000 עובדים יצטרכו לעזוב את דואר ישראל כתוצאה מסדרה של מהלכים שמובילים משרד האוצר, רשות החברות ומשרד התקשורת, מול ועד העובדים של הדואר וההסתדרות. בדואר עובדים היום כ-7,500 עובדים.

מדובר על רפורמה מקיפה לה שותף גם שר האוצר, ואשר מטרתה היא לשקם את דואר ישראל ולהביא אותו בסוף התהליך למצב שבו ניתן יהיה להפריט את החברה בתוך זמן קצר.

הרפורמה, שעליה דווח ב"גלובס", כוללת שינויים רגולטוריים מקיפים בפיקוח על הענף, במסגרת הוועדה בראשות זיו רייך לקביעת הרגולציה בענף. בין היתר מדובר על צמצום ימי החלוקה של הדואר, על סגירת סניפים, מכירת נדל"ן, כניסה לתחומים חדשים על מנת לנצל את סניפי הדואר בצורה טובה יותר, כניסה לתחרות יותר אגרסיבית בתחום משלוחי החבילות ועוד.

במסגרת זאת, צפוי משרד האוצר לשאת בעלויות השינוי הארגוני ובעיקר בעלויות הפרישה של העובדים, כך שהחברה תוכל לעמוד בתשלומי איגרות החוב בסך 400 מיליון שקל שאמורים להיות משולמים עד 2021.

כרגע המדינה לא מתכוונת לפעול להפרטת דואר ישראל משום שמצבה הפיננסי מאוד בעייתי, והיא נדרשת לארגון מחדש בעקבות השינויים בתחום הדואר לא רק בישראל אלא בכל העולם.

ועד העובדים בדואר מנהל מאבק נגד הנהלת החברה בחודשים האחרונים ובראשה המנכ"ל חיים אלמוזנינו. המאבק גלש והגיע לבית הדין לעבודה, לאחר שהעובדים נקטו בעיצומים.