עובדי בזק כמרקחה: בכיר בוועד הורחק ל-7 חודשים

בית הדין המשמעתי גזר על חבר החמישייה מוטי כהן שהואשם בהתנהגות בלתי הולמת עונש כבד שעשוי להביא להרחקתו לגמרי מהחברה בעתיד ■ כהן: "אני מתכוון להתמודד בבחירות לוועד. גזר הדין לא קובע ניתוק יחסי עובד מעביד"

ועד העובדים בבזק כמרקחה: לראשונה גזר בית הדין המשמעתי בבזק עונש חסר תקדים על חבר חמישייה (הגוף העליון שמנהל את ארגון העובדים בחברה) והטיל על מוטי כהן עונש של ניתוק מהחברה לתקופה של 7 חודשים שתחל ב-1 בינואר 2014.

הניתוק, בשונה מהשעייה, משמעו שכהן לא יקבל משכורת בתקופה זו, ייאלץ להחזיר את הרכב, ותיאסר עליו כניסה למתקני החברה. כהן הואשם בהתנהגות בלתי הולמת לאחר שהוציא דיבתו של סמנכ"ל בחברה.

העונש שהוטל על כהן מהווה רעידת אדמה של ממש, והוא התקבל בהסכמה מלאה של השופטים, כולל נציג ההסתדרות. כהן ואנשיו לא האמינו שהוא יורשע וסברו שלכל היותר ייגזר עליו קנס או השעייה לתקופה קצרה, ולרגע לא שיערו שבית הדין יחמיר ויעניש את כהן בצורה כל כך חמורה. הנהלת בזק החליטה לנהל את המאבק נגד כהן במטרה להוציאו מהחברה לחלוטין, והעניינים החלו להסתבך כאשר כהן האשים את יו"ר ארגון העובדים שלמה כפיר, בכך שהוא חבר להנהלה במטרה להדיחו.

המאבק ביניהם החריף אף יותר לאחר שכהן הבהיר בצורה חד משמעית שבכוונתו להתמודד על הנהגת הארגון נגד כפיר, והאשים אותו בדחיית הבחירות לוועד משיקולים זרים. כעת, משנגזר דינו של כהן, צפוי כי הבחירות ייערכו בזמן הקרוב והשאלה היא מי יהיו המתמודדים לתפקיד יו"ר הארגון הארצי והאם כפיר יתמודד בעצמו או שלא. האחרון שומר על עמימות ולא ברור האם בכוונתו להתמודד או לא.

על כל פנים, השאלה היא האם כהן יתמודד והאם הניתוק שנגזר עליו מונע זאת ממנו. אתמול אמר כהן בתגובה כי הוא מתכוון להתמודד בבחירות משום שהעונש שהוטל עליו קובע נתק אבל ללא ניתוק יחסי עובד-מעביד ולכן הוא מתכוון להתמודד, והוסיף שהוא יעשה זאת על מנת לשמור על עובדי בזק שלא יעשו להם מה שעשו לו.

שלמה כפיר מסר בתגובה שהוא מצר על המצב שנוצר והוסיף שעל כל העובדים, המנהלים ונציגי העובדים מוטלת החובה בשמירה על החוק.