טכנולוגיית הדור הבא של מיקרוסופט הוצגה לנשיא שמעון פרס

ה-IlumiRoom, שאולי תשולב בעתיד בקונסולת המשחקים אקס בוקס, סורקת את החדר באמצעות מצלמת הקינקט, כאשר המערכת מקרינה על הקיר הרחבת תמונה המוצגת על מסך הטלוויזיה

הגיימר מספר אחד במדינה, נשיא המדינה שמעון פרס, זכה להצצה ראשונה בישראל לטכנולוגיית הדור הבא בעולם המשחקים של מיקרוסופט - IlumiRoom, שאולי תשולב בעתיד בקונסולת המשחקים אקס בוקס.

ה-IllumiRoom, שזו ככל הנראה הפעם הראשונה שהיא מודגמת מחוץ למשרדי חברת מיקרוסופט בארה"ב, יודעת לסרוק את החדר בו היא נמצאת. הסריקה מתבצעת באמצעות מצלמת הקינקט, כאשר המערכת מקרינה על הקיר הרחבת תמונה המוצגת על מסך הטלוויזיה. התוצאה, כאשר רואים דמות במשחק מסתובבת ברחוב עם בניינים גבוהים, על הקיר מוקרנים המשך הבניינים. פיצוץ במשחק יציג את הלהבות גם על הקירות.

ה-IlumiRoom היא מערכת מתוחכמת שלא סתם מקרינה תמונה על הקיר, אלא לומדת את הסביבה ומשתמשת בחפצים כמו עציצים, מזנון עליו מונח המסך או ארונות עם מדפים להעצמת החוויה. למשל, שלג שיורד יתאסף על המדפים או פיצוץ יגרום לתחושת רעידות על גבי המזנון. "חדרים של אנשים כוללים רהיטים וצעצועים הפזורים על הריצפה, המערכת שלנו באה לתת יתרון לכך", מסביר ד"ר אייל אופק, חוקר בכיר ממעבדות המחקר של מיקרוסופט העולמית. אופק מסביר שכרגע לא מדובר במערכת מסחרית ועדיין לא ידוע איזה שימוש מיקרוסופט תמצא לה.

במסגרת הסיור של פרס במיקרוסופט ישראל ברעננה, הנשיא קיבל הדגמה לקונסולת המשחקים החדשה של החברה - אקס בוקס One שעדיין לא התחילה להימכר בישראל באופן רשמי. פרס קיבל הצצה כיצד ניתן לבצע אימוני כושר בטכנולוגיית הקינקט הסורקת את גוף האדם, מדרבנת לבצע אימונים נכונים יותר וגם חיווי של הדופק.

במסגרת שיחה עם העובדים התייחס הנשיא גם לתופעת "בריחת המוחות" מישראל בעקבות שאלה של אחד העובדים ואמר: "הפוטנציאל הישראלי הטכנולוגי הוא עצום. בישראל קיימים אנשים עם המון כישרון שיש להתאים להם את התנאים הדרושים להמשך פיתוחם בארץ. באמצעות מוצרים טובים ואמון במקצועיות ובעתידה של ישראל נוכל להחזיר את טובי המוחות אלינו".