יו"ר בנק הפועלים יאיר סרוסי: "אין בנייה ספקולטיבית"

יו"ר בנק הפועלים בראיון לגלי צה"ל: "דיור ציבורי הוא הנושא שיעלה על סדר היום ב-2014" ■ על נוחי דנקנר: "לא רוצה לדבר על מקרה ספציפי, הדברים בשליטה" ■ על דני דנקנר: "עצוב לראות את תמונה" ■ איך הוא מסכם את 2013?

יו"ר בנק הפועלים יאיר סרוסי התראיין הבוקר (ה') בגלי צה"ל, ונשאל שאלות בנושאי כלכלה, דיור, נוחי דנקנר וכן, גם בעניין דני דנקנר, היו"ר הקודם של הבנק שנשלח בשבוע שעבר לשנת מאסר בפועל.

- איך אתה מסכם את 2013?

"בסך הכל שנה כלכלית טובה בעולם ובישראל, טובה מהתחזיות. העולם ראה אור בקצה המנהרה שהוא נכנס אליה ב-2008. העולם צומח. שוקי ההון בעולם עלו, והתופעה שבולטת בשוק ההון הישראלי היא העלייה בפעילות - גיוסים ומחזורי מסחר. יש הרגשה של התאוששות"

- אין האטה כלכלית בישראל בסוף השנה?

"במספרים עוד לא רואים את זה אבל יש ירידה בקצב הצמיחה למרות שהכלכלה הישראלית עדיין צומחת. נקודות החולשה הן בייצוא הישראלי, בתעשייה ובהשקעות הריאליות של הסקטור הפרטי. חשוב מאוד לאפשר לסקטור העסקי להתפתח, לייצר 'כלכלה מאפשרת'".

- הממשלה עושה את עבודתה בתחומי הדיור, הבריאות והחינוך?

"אנחנו בהחלט רואים שינוי לטובה בשנים האחרונות במיוחד בעניין החינוך. לדעתי דיור ציבורי הוא הנושא שיעלה על סדר היום ב-2014. דיור הוא נושא מורכב, אין פה פתרונות קסם. אני מזהה פחות נכונות להתמודד כרגע עם הנושא"

- מחירי הדיור לא מפחידים אותך היום כבנק, אין בועה?

"המחירים בישראל האמירו למחירים שלציבור קשה לרכוש דירה. אני חושב שבישראל יש ביקושים מאחורי הבנייה, אין בנייה ספקולטיבית כמו שהיה בארה"ב. יש לזכור כי לצד הריביות הנמוכות בעולם ובישראל, אין לאנשים איפה להשקיע וערכי נכסים כמו דירות ומניות - עולים".

- עד כמה משפיעה על בנק הפועלים פרשת נוחי דנקנר?

"לא רוצה לדבר על מקרה ספציפי אבל אלה דברים שחושבים עליהם כבר הרבה זמן. הדברים בשליטה. כבר 4 שנים אנחנו נמצאים בירידה של ריכוזיות המערכת הבנקאית בארץ, הפיזור הולך וגדל"

- יש עליכם המון ביקורת ציבורית על השכר במערכת הבנקאית. השכר גבוה אצלכם?

"אנחנו בתהליך ירידה של רמות השכר"

- איך משפיע עליך עניין דני דנקנר?

"זה עצוב לראות את התמונה, אני החלפתי אותו כיו"ר הדירקטוריון ואנחנו מנסים שהדברים פה יעבדו טוב, שנמשיך לפתח את הבנק הזה לטובת המערכת כולה, עובדי ומנהלי הבנק וציבור המשקיעים בו".