קרן נוי במו"מ לכניסה לאשלים לפי שווי של 700 מיליון דולר

תחנת הכוח שתוקם באשלים תהיה בעלת הספק של 121 מגה-ואט, והיא מבוססת על 50 אלף מראות שירכזו את קרינת השמש לראש מגדל בגובה 240 מטר שיפיק קיטור להפעלת תחנת הכוח

מו"מ לעסקת ענק בענף התרמו-סולארי: קרן התשתיות נוי במו"מ לכניסה כשותפה במגל"ים, יזמית תחנת הכוח התרמו-סולארית הראשונה בישראל שתוקם באשלים שבנגב. שיעור הנתח המדויק שתרכוש נוי במיזם עדיין לא נקבע סופית אך ל"גלובס" נודע כי הצעת המחיר תתבסס על שווי של כ-700 מיליון דולר למיזם כולו, המוחזק כיום בחלקים שווים על ידי אלסטום הצרפתית וברייטסורס הישראלית-אמריקאית. המו"מ בין הצדדים צפוי להסתיים בימים הקרובים, כחלק מסגירת עסקת המימון להקמת הפרויקט שתוכננה לדצמבר. "גלובס" דיווח בעבר כי השותפים במיזם יהיו מוכנים למכור עד 49% מהבעלות עליו למשקיע אסטרטגי.

תחנת הכוח שתוקם באשלים תהיה בעלת הספק של 121 מגה-ואט ותוקם בהשקעה של 600-700 מיליון דולר. היא מבוססת על 50 אלף מראות שירכזו את קרינת השמש לראש מגדל בגובה 240 מטר שיפיק קיטור להפעלת תחנת הכוח, לפי טכנולוגיה שפותחה על ידי ישראלים יוצאי חברת לוז.

את קבוצת המימון הבנקאי לפרויקט מוביל בנק הפועלים. ברייטסורס, חברה בבעלות משקיעים אמריקאים וישראלים, גייסה בעבר מימון באמצעות סבבי מכירת זכויות, שהאחרון שבהם שנערך ב-2011 גילם לחברה שווי של 700-800 מיליון דולר. בנוסף לאשלים מקדמת ברייטסורס פרויקט ענק להקמת שלוש תחנות תרמו-סולאריות בהספק כולל של כ-1,300 מגה-ואט במדבר מוהאבי בקליפורניה. ל"גלובס" נודע כי יו"ר קרן נוי פיני כהן ביקר לאחרונה בפרויקטים של החברה בארה"ב יחד עם נשיא אלסטום ישראל נסים זווילי. קרן נוי, בניהולם של רן שלח וגיל-עד בושביץ, נכנסה עד כה להשקעות בכמה מיזמים סולאריים פוטו-וולטאיים של ערבה פאוור ומיזם חלוציות של אנלייט.

פרויקט אשלים הוא מיזם הדגל של המדינה בתחום האנרגיות המתחדשות. במכרז להקמת שתי תחנות תרמו-סולאריות זכו מגל"ים הקרויה על שם הפסוק מספר בראשית פרק א' ("המאור הגדול לממשלת היום") וקבוצת נגב אנרגיה בבעלות שיכון ובינוי ואבנגואה הספרדית המקימה תחנה בהספק 135 מגה-ואט בהשקעה כוללת של 1.1 מיליארד דולר. שתי הקבוצות הסכימו למכור את החשמל שיפיקו התחנות במחיר בסיס של 79 אגורות לקוט"ש למשך 25 שנה.