אמיר לוי: "דואר ישראל צריכה להסתגל לעולם החדש"

הממונה על התקציבים: "החברה לא יכולה לצמוח בתנאים של היום. אין סיבה לחלק דואר 6 ימים בשבוע. אין סיבה שיאספו כל יום מתיבות הדואר האדומות ואין סיבה שיהיו כל כך הרבה סניפים. צריך להבין שהשוק השתנה"

הממונה על התקציבים במשרד האוצר, אמיר לוי, אמר היום בישיבת ועדת הכלכלה שדנה בנושא המשבר בדואר, כי בתנאים היום, דואר ישראל לא יכולה לצמוח. לוי אמר "אנו רוצים פתרון יציב לחברת הדואר, במטרה שהחברה תהיה יציבה ותוכל לצמוח. במצב הנוכחי חברת הדואר לא יכולה לצמוח. צריך להבין שהשוק השתנה. החברה צריכה להסתגל לעולם החדש".

עוד אמר לוי "אנו פועלים בשיתוף פעולה מלא עם ההנהלה והעובדים. חשוב לציין שהפתרון צריך לקרות מהר ועם אומץ". הוא תיאר את מבנה הפתרון שעליו שוקדים היום באוצר:
1. רגולציה - היקף השירותים שהדואר נותן. אין סיבה שהדואר יחלק 6 ימים בשבוע, אין סיבה שיאספו כל יום מתיבות הדואר האדומות ואין סיבה שיהיו כל כך הרבה סניפים. הדרישות צריכות להתאים לשנת 2014 ואילך.

2. התייעלות בחברה - במספר עובדים, ביצירת גמישות ניהולית, במספר סניפים ועוד.
3. קידום מנועי צמיחה חדשים - אנו עוברים לעולם סחר דרך אינטרנט. הדואר צריך לעבור שינוי טכנולוגי.

4. הפרטה - הנושא עדיין בדיונים.

בדיון השתתפו נציגי הדואר, משרד התקשורת וכן נציגי ועד העובדים של החברה. כמו כן, דיבר באריכות דר' זיו רייך שעומד בראש ועדה להסדרת התחרות בשוק הדואר, על עבודת הוועדה ועל האתגרים שעמדו בפניה.