מנכ"ל שופרסל משיב לראש העיר חיפה: "אנחנו לא יקרים"

ראש עיריית חיפה, יונה יהב, מאיים להחרים את שופרסל בשל "הפקעת מחירים" - ואיציק אברכהן משיב: "סניפי שופרסל בחיפה אינם יקרים יותר מסניפים מקבילים בערים אחרות בישראל" ■ ומה בכל זאת בכוונת אברכהן לעשות?

ימים ספורים לאחר שראש העיר חיפה, יונה יהב, איים כי יקרא לחרם צרכנים על שופרסל בעיר חיפה, דוחה היום (ד') מנכ"ל שופרסל, איציק אברכהן, את הטענות על המחירים היקרים בעיר.

במכתב ששלח אברכהן ליהב, הוא טוען כי "סניפי שופרסל בעיר חיפה אינם יקרים יותר מסניפים מקבילים בערים אחרות בישראל".

נזכיר כי בעקבות ממצאי דוח המועצה לצרכנות פנה יהב לאברכהן ומחה נגד מה שהוא כינה ''הפקעת מחירים שערורייתית'' בעיר חיפה. יהב התייחס לממצאי דוח המועצה לצרכנות, שבחן סקרי מחירים שבוצעו בין החודשים אפריל לנובמבר 2013. לפי אותה בדיקה, ארבעה מתוך עשרת הסופרמרקטים היקרים ביותר בישראל הם סניפים של הרשת השכונתית "שופרסל שלי" בעיר חיפה - בשכונות דניה, קלר, חורב וזיו.

"סניף כגון 'שופרסל שלי' בשכונת זיו - הממוקם בלב שכונה שבה מתגורר מעמד הביניים הישראלי - אינו רשאי לגזול את כספם של תושבי העיר העמלים לקיומם רק בשל מיקומם הגיאוגרפי. הדבר נכון כמובן גם לתושבי שכונת קלר, חורב או דניה בחיפה", כתב יהב והוסיף: "יש בדעתי להציף את סוגיית האפליה שנוקטת רשת שופרסל נגד תושבי עירי, לא כל שכן לקרוא להם למחות נגד חוסר הוגנות צרכנית ולנהל הרגלי קנייה זהירים ונבונים יותר".

אברכהן מצדו טוען כי בבחינת כלל המוצרים בחנות, הסניפים בחיפה אינם יקרים יותר מסניפים מקבילים במקומות אחרים, אך באותה העת מודה כי המחירים בפורמט העירוני של הרשת גבוהים. "שופרסל בחרה לפתוח חנויות במרכזי הערים אשר עלויות התפעול שלהן גבוהות מאוד, כשמנגד המתחרים בוחרים להימצא באזורי תעשייה ובמעטפת הערים בלבד, שבהם עלויות ההפעלה נמוכות משמעותית'', כותב אברכהן.

לדבריו, שופרסל פועלת לשיפור הצעת הערך ללקוח, תהליך שהחל בדיסקאונט אך יימשך גם בעדכון מחירים בפורמטים העירוניים. "בכוונתי להאיץ את התהליך להוזיל את סל הצריכה בחנויות העירוניות, מתוך מטרה להטיב עם ציבור הלקוחות בתוך הערים והשכונות", כותב אברכהן.

יהב הבהיר היום כי הוא "ימשיך להיאבק בהורדת יוקר המחיה בעירו ולא יקבל שום אפליה לרעת תושבי חיפה".