זמן מתכות?

בשביל שסחורות וטכנולוגיה יעלו, ובייחוד בשביל הסחורות, מקובל לחשוב שהכלכלה הסינית או לפחות הבורסה הסינית צריכה לשדר מגמה חיובית

פתיחת שנת המסחר בוול סטריט כבר לימדה אותנו שאכן 2014 הולכת להיות שנה מאתגרת. ירידת המדדים על היום הראשון של השנה ביחד עם עליית הזהב וה-VIX, מ"חבוטי 2013" הם אירוע שצריך לשים אליו לב. בגדול נערכנו לכיוונים האלו ולראיה תיק קניון המניות ירד ביום הראשון רק מחצית מהירידה של השוק אבל לא ציפינו להתחלה כזו. חשבנו שיהיו לנו כמה ימים, עד אמצע החודש לפחות, להנות מאווירת סוף שנה ואז תכננו להתמקם טוב יותר בפוזיציות ל-2014. בכל מקרה, נראה שאנחנו בכיוון כאשר בארונ'ס ציין את הסקטורים: חומרי גלם, טכנולוגיה ופיננסים כסקטורים המומלצים ל-2014. לגבי פיננסים לא היינו סגורים אבל לאור ביצועי תחילת השנה, כדאי לשקול שוב פוזיציית לונג מוגברת בסקטור הזה.

נעלם אחד גדול הוא סין. בשביל שסחורות וטכנולוגיה יעלו, ובייחוד בשביל הסחורות, מקובל לחשוב שהכלכלה הסינית או לפחות הבורסה הסינית צריכה לשדר מגמה חיובית. את זה לא ראינו בתחילת השנה. פתרון אפשרי אחד הוא שנראה עליות בסין בשבוע הקרוב. מבחינה טכנית זהו גם פיתרון אפשרי. פיתרון נוסף, שאנחנו גם חושבים עליו הוא שאנשים יבינו שיש משהו קיומי בביקוש לסחורות לסוגיהן שאינו קשור רק במצב רוח פיננסי כשלכל אחד מהסחורות מרכיבי הביקוש שלה.

זהב ושלושת ה-ETF

אם נלך לזהב, הסחורה הנוצצת ביותר, אזי ניתן היה לראות את העליה של ה- ETF החשופות אליו - GLD החשופה לשער הזהב, GDX החשופה למניות כרית הזהב ו-NUGT החשופה ל-GDX פי שלוש. אם ניקח את GDX להעמקה, נראה ששווה להמשיך לעקוב אחריה ולראות אם היא עוברת את הממוצע הנע ל-50 יום כלפי מעלה. הוא מחכה לה בסביבות 22.6 דולר. מהלך מעל השער הזה יהיה חיובי מאוד עם אפשרות לעליה עד אזור ה-26 דולר. כמובן שהשקעה ב-NUGT תמנף את המהלך הזה וכמובן שהיא תסבול אם ה-GDX תרד. אנחנו קוראים הרבה על חזרת ההתעניינות במניות הסקטור כך שלמרות שהגרפים שלו אינם נמצאים במגמת עליה מהימנה, ישנם סימנים גוברים והולכים שהם בדרך לשם ומי שאוהב להיות כשהכל מתחיל, יכול להתחשב בסימנים האלו.

והשבוע דו"ח של אלקואה, מנית הבית שלנו בחודשים האחרונים. הדילמה האם לממש רווח לפני הדו"ח לא פשוטה כי הגרפים מראים על המשך עליה. התמיכה ב-10.5 דולר היא אינדיקציה טובה. אם נקטין, נעדכן באתר גלובס מדור ניתוח טכני.

זיו סגל, מנכ"ל משותף בחברת BePlusDo-פיתוח כלים וטכנולוגיות אימון ואסטרטג ההשקעות של קרן הגידור Green Ocean. ziv@beplusdo.co.il . אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.