פורמולה קיבלה הלוואה של 200 מיליון שקל ממנורה מבטחים

חברת ההחזקות בתחום הטכנולוגיה תפנה את הכספים להשקעות בחברות הבנות ובחברות חדשות

חברת פורמולה מערכות הודיעה היום על קבלת הלוואה פרטית בסך של כ-200 מיליון שקל. ל"גלובס" נודע כי הגוף המלווה הוא מנורה מבטחים, קבוצת הביטוח החמישית בגודלה בשוק, המחזיקה בקרן הפנסיה החדשה המקיפה הגדולה במשק.

פורמולה, שבניהולו של גיא ברנשטיין, היא חברה דואלית שנסחרת לפי שווי של 355 מיליון דולר בנאסד"ק ובת"א. החברה נמצאת בשליטת החברה הפולנית אסקו, שמחזיקה ב-46.4% מהון המניות שלה. פורמולה עצמה היא חברת החזקות בתחום הטכנולוגיה, והחברות הבנות בקבוצה הן ספקית שירותי המחשוב מטריקס, ספקית פתרונות התוכנה לעולם הביטוח סאפיינס, ומפתחת כלי הפיתוח ואינטגרציית התוכנה מג'יק. ההלוואה האמורה מגובה בביטחונות מתוך חלק מההחזקות במניות טריקס, סאפיינס ומג'יק. אגב, המלווה מנורה היא גם לקוחה של סאפיינס.

ההלוואה שקיבלה פורמולה ממנורה היא הלוואה שקלית, בעלת מח"מ של כ-4 שנים, והריבית שנקבעה לה היא בשיעור שנתי קבוע של 5.5% (ללא הצמדה), כאשר הפירעון ייעשה במהלך תקופה של 6 שנים. פורמולה הודיעה שבכוונתה לעשות שימוש בכספי הגיוס לטובת השקעות חדשות ולהשקעות נוספות בחברות הבנות, וזאת כחלק מאסטרטגיית הצמיחה והפיתוח העסקי של הקבוצה.

מעבירים כספים להלוואות פרטיות

את השקעותיה של מנורה מבטחים מנהל יוני טל. בדומה לגופים מוסדיים גדולים אחרים, גם במנורה מבטחים מעבירים בשנים האחרונות יותר ויותר כספים לאפיקי ההלוואות הפרטיות, במסגרת עסקאות מימון כמו בנקאיות. זו לא העסקה הראשונה של מנורה מבטחים בתחום זה. בין היתר, בעבר היא העמידה הלוואה דומה גם לאי.די.בי פתוח, שבגינה ניתנו לה שעבודים וביטחונות ראויים. בקבוצת מנורה מבטחים מנוהלים נכסים בהיקף כולל של כ-115 מיליארד שקל.

בסיום הרבעון השלישי של 2013 היו במאזנה של פורמולה מזומנים והשקעות בהיקף של כ-126 מיליון דולר. החברה צפויה לחלק בתחילת פברואר דיבידנד של 31 סנט למניה, ובסך הכול כ-4.5 מיליון דולר. בעלת השליטה אסקו תקבל כ-2.1 מיליון דולר מהסכום שיחולק. בשלושת הרבעונים הראשונים של שנת 2013, הכנסות פורמולה צמחו ב-7.5% לרמה של 587 מיליון דולר, ואילו הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות ירד ב-13% ל-14.3 מיליון דולר, שהם 19.5 מיליון דולר על בסיס Non-GAAP.