16 קורבנות של ערן מזרחי תובעים 16 מיליון שקל מבנק הפועלים

מנהל ההשקעות ערן מזרחי הורשע בהונאת משקיעים ונדון ל-12 שנות מאסר ■ קורבנותיו טוענים כי בנק הפועלים, שבו ניהל מזרחי את החשבונות שבהם הופקדו כספי המשקיעים, התרשל והפר את חובות הזהירות והאמון שלו כלפיהם

16 מקורבנותיו של מנהל ההשקעות ערן מזרחי, שהורשע בהונאת משקיעים ונדון ל-12 שנות מאסר, תובעים פיצוי בסך כ-15.8 מיליון שקל מבנק הפועלים, בטענה כי הבנק התרשל כשאיפשר למזרחי לגנוב עשרות מיליוני שקלים מהם ומקורבנות נוספים.

באמצעות עורכי הדין גבי ספרן, יורי נחושתן ושירלי אבנר ממשרד נחושתן, ספרן, שרף, יפה ושות', טוענים התובעים, בתביעה שהגישו היום (ד') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב, כי בנק הפועלים, שאצלו ניהל מזרחי את החשבונות שבהם הופקדו כספי המשקיעים, הפר את חובות הזהירות והאמון שלו כלפיהם.

"כל פעולותיו של מזרחי נעשו מתחת לאפו של בנק הפועלים, שכל התמונה העובדתית אודות הגניבות של מזרחי הייתה פרושה לפניו כל העת", נטען בתביעה.

לדברי התובעים, הפועלים איפשר למזרחי לבצע בחשבונות כל פעולה שרצה, באין מפריע, לרבות את גניבתם של כספי המשקיעים, בין היתר על-ידי העברת כספים לו ולמשפחתו".

לפי התביעה, למנהלת סניף הפועלים בו התנהלו החשבונות היה קשר אישי עם מזרחי, ויתרה מכך, "היא הייתה אף מודעת למעלליו, שכן אחותה הייתה בין הנפגעים ממנו".

לטענת התובע, "מנהלת הסניף ידעה מעל שנה לפני שמזרחי נתפס על כל פעילותו הפסולה, ואחותה אף הגישה נגדו תביעה במיליוני שקלים, ולאחר מכן קיבלה כספים גנובים מחשבון הנהנים".

"במעשיו ובמחדליו בפרשה זו הפר בנק הפועלים את כלל החובות המוטלים עליו לפי החוק, על-פי הנחיות בנק ישראל, לפי פסיקת בתי המשפט ועל-פי הכללים העוסקים באיסור הלבנת הון - ובכך איפשר את גניבת כספי המשקיעים והתובעים בתוכם", נטען בתביעה.

בחודש יולי האחרון גזר בית המשפט המחוזי בתל-אביב על מזרחי, שהונה עשרות משקיעים, 12 שנות מאסר וקנס בסך 300 אלף שקל. כמו- כן קבע השופט צבי גורפינקל כי מזרחי יפצה את קורבנותיו בסכום של עד 258 אלף שקל לכל משקיע.

"קורבנותיו של מזרחי, חלקם קשישים, חיסלו את כספם האחרון, כספים שנועדו לעת זקנה ולעת צרה", ציין השופט.

מזרחי הורשע באפריל האחרון בהוצאת כ-57 מיליון שקל במירמה מעשרות אנשים תמימים שהתפתו להשקיע אצלו את כספיהם, כשמתוך סכום זה גנב כ-47 מיליון שקל.

השופט גורפינקל הרשיע את מזרחי בביצוע 84 עבירות של גניבה בידי מורשה, 101 עבירות של קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, 28 עבירות של זיוף מסמך בנסיבות מחמירות, 3 עבירות של הוצאת צ'ק ללא כיסוי, עבירה של גניבה ובעבירות רבות של הלבנת הון.

מבנק הפועלים נמסר בתגובה כי "הבנק ילמד את התביעה ויגיב בבית המשפט".