מרד בתוך ועד העובדים של חברת החשמל

שני ועדי המהנדסים המרחביים בחברה פנו להסתדרות המהנדסים בבקשה להתאחד ולהקים ועד ארצי של מהנדסים, בעקבות טענות לפגיעה בזכויותיהם מצד המזכירות הארצית של הוועד

שני ועדי המהנדסים המרחביים בחברת החשמל פנו להסתדרות המהנדסים בבקשה להתאחד ולהקים ועד ארצי של מהנדסים, בעקבות טענות לפגיעה בזכויותיהם מצד המזכירות הארצית של הוועד.

ההחלטה מתפרשת כקריאת תיגר על סמכותו של יו"ר המזכירות הארצית של עובדי חברת החשמל דוד (מיקו) צרפתי.

היוזמה למהלך נולדה על רקע אירועי הסערה בחודש שעבר. הנהלת החברה יזמה מהלך להדחת ראשי ועדי המהנדסים במרחב הצפון ובמרחב הדרום, יעקב חי ואלי יעקובי, בטענה שהפרו את הנחיות המנכ"ל וקיימו השתלמות למהנדסים באילת בעיצומה של הסערה.

מהלכי ההנהלה זכו לתמיכה שקטה מצד צרפתי שנמנע מלהתערב בעימות, שבשיאו כינה מנכ"ל החברה את ראשי הוועדים "בוגדים". המזכירות הארצית נשלטת על ידי נציגי ועדי הפועלים והעובדים המינהליים בחברה המהווים רוב מוחלט במזכירות הארצית.

באסיפות כלליות שערכו ועדי המהנדסים הוחלט לפעול לכינון ועד ארצי, שלא יהיה כפוף להוראות המזכירות הארצית של החברה. בעקבות האסיפות הגישו ועדי המהנדסים בקשה רשמית להקמת ועד ארצי שיהיה בעל שישה נציגים במזכירות הארצית של עובדי החברה. המהנדסים המייצגים כ-2,500 מ-13 אלף עובדי חברת החשמל תובעים גם לקבל תקציב עצמאי בגובה 15% מהתקציב הכללי לוועד.