בעקבות הביקורת: יוסר הקמפיין למניעת השמנת יתר של ילדים

חברת שילוט החוצות Jcdecaux הודיעה כי החליטה להסיר את השלטים ■ במקומם יוצבו כרזות עם הכיתוב: "עכשיו, כשהמודעות ירדו - זה בידיים שלך"

אל מול הזעם והביקורת על הקמפיין להעלאת מודעות להשמנת יתר אצל ילדים, חברת שילוט החוצות Jcdecaux הודיעה היום (ה') כי החליטה להסיר את השלטים הפוגעניים. במקומם יוצבו כרזות חדשות בהן ייכתב: "עכשיו, כשהמודעות ירדו - זה בידיים שלך".

בימים האחרונים נתלו בתל-אביב שלטי חוצות ובהם נראים ילדים שמנים, לצד כיתובים שונים, שהביאו לתגובות נזעמות ברשת. הבוקר קרא איגוד רופאי הילדים להוריד את הקמפיין, אותו כינה "דוחה ומשפיל נגד ילדי ישראל, שעלול להשתמע כמעודד תחושת נידוי שלהם".

כבר אתמול (ד') פנה מנכ"ל המועצה לשלום הילד, ד"ר יצחק קדמן, לממונה על הגנת הצרכן בבקשה להוריד את השלטים, וציין כי הוא פוגע בילדים שמנים ושם אותם ללעג בפני חבריהם.

"בהתחשב במטען הרגשי לבעיה זו המשפיעה על הילדים שלנו, אנו מבינים כי התוכן של כמה יצירות יצר דיון חברתי רחב, וזאת מטרת הקמפיין - למצוא פתרונות", ציינו בחברת הפרסום. "באותו האופן זה עבד במקרים הקודמים שתמכנו וקידמנו. מטרתו אינה לגרום אי-נעימות או לעג כלפי ילדים, אלא להעביר את חשיבות המסר ולהעלות את המודעות לבריאות ולמשמעויות של השמנת יתר בקרב ילדים".

הורים לשר החינוך: "זלזול במצבם של הילדים"

בעקבות הקמפיין, ארגון ההורים הארצי פנה היום לשר החינוך שי פירון, בבקשה שיפעל לקדם פעילויות בית-ספריות העוסקות בחשיבות קבלת השונה בחברה, וזאת במקביל לקידום תוכניות המחנכות לאורך חיים בריא, בצורה נכונה ומאוזנת. הם גינו את הקמפיין ואמרו כי הוא מכוון בעיקר נגד ילדים שמנים.

במכתבם ציינו ההורים: "לצערנו, במקום לפעול ולקדם ערכי אורח חיים בריא, תזונה נכונה ופעילות גופנית בקרב ילדים נוער, בחרו מובילי הקמפיין לקדם מסרים פוגעניים, המקצינים את השוני של אותם הילדים, תוך הבעת זלזול בוטה כלפי מצבם".