מאמצי שיווק גלובליים: הליגה הספרדית תקיים טורניר ראווה בינלאומי

המטרה: לקדם את המותג של קבוצות שאינן ריאל מדריד וברצלונה ■ הטורניר, שיערך בין 2014 ל-2017, יגיע בין היתר לארה"ב, סין, אינדונזיה וטורקיה

חבייאר טבאס, נשיא מינהלת ליגת הכדורגל בספרד (LFP), בצוותא עם מיגל קרנדל, מזכיר המדינה לענייני ספורט, הודיעו על השקת ה-LFP World Challenge - סדרת משחקי ראווה ברחבי העולם בין קבוצות הליגה העליונה בספרד, שמטרתן לקדם את המותג של הליגה ברמה הבינלאומית.

טורניר הרוואה יימשך שלוש עונות: מהקיץ הקרוב (לפני עונת 2014/15), ועד לעונת 2016/17. הוא יתקיים במדינות כגון ארה"ב, מקסיקו, פרו, קולומביה, ארגנטינה, ונצואלה, סין, אינדונזיה, מלזיה, מונגוליה וטורקיה.

לדברי טבאס, אחת ממטרות הטורניר תהיה לסייע לקבוצות נוספות בספרד לקדם את המותג שלהן ברמה הבינלאומית - מלבד ברצלונה וריאל מדריד, שתי הענקיות של הליגה הבכירה, שכוחן הגלובלי ומסעות הראווה שהן עושות באופן קבוע ברחבי העולם, מסייעים להן להגדיל פערים מקצועיים וכלכליים על-פני יתר הקבוצות הספרדיות. יחד עם זאת, שתיהן צפויות לקחת חלק בשלבים הסופיים של הטורניר, בעונה האחרונה שלו (2016/17).

המדינה הבטיחה הקלות מס משמעותיות לחברות ספרדיות שירצו לקחת חסות ולפרסם את הטורניר, בשיעור של עד 90% מהכספים שישקיעו במשחקי הראווה. בספרד ישנן כ-140 אלף חברות הרשומות כיצואניות של סחורות, ואלו צפויות לקבל את ההקלות הגדולות ביותר אם יחליטו לקחת חלק ביוזמה.

יש לציין כי לא מדובר על הליגה הראשונה באירופה שנוקטת ביוזמת שיווק גלובלית שכזאת. הפרמיירליג האנגלית, למשל, שולחת כבר 10 שנים ברציפות מדי קיץ שלוש מקבוצותיה לטורניר קצר באסיה ("גביע אסיה"). בטורניר האחרון זכתה מנצ'סטר סיטי, לאחר שגברה בגמר שהתקיים בהונג-קונג 0-1 על סנדרלנד.