"מודל ה-NBA" של הליגה האיטלקית

ראשי הסרייה A העלו הצעה להפחית את מספר הקבוצות ל-18 במקום 20, כשרק אחת יכולה לרדת ליגה; המטרה: "אלמנטים ארוכי טווח של מסחור"

ראשי הסרייה A שוקלים להפחית את מספר הקבוצות בליגת הכדורגל העליונה באיטליה: מ-20 כיום, ל-18 בלבד, כשאחת האופציות המעניינות שעלו על הפרק היא הטמעת יורדת אחת בלבד לליגת המשנה (סרייה B).

בסרייה A שיחקו 16 קבוצות בין השנים 1967-1988, ו-18 עד 2004/05 - אז התרחבה הליגה לכדי 20 מועדונים.

נשיא הליגה, מאוריציו ברטה, מצוטט ב"גזאטה דלו ספורט": "זה עניין שאנחנו צריכים לבחון לעומק. עם יורדת אחת, אנחנו נתקרב יותר למודל של ה-NBA (שם אין כלל מערכת של עליות וירידות ליגה), עם יותר הכנסות מובטחות ואלמנטים ארוכי טווח שקשורים למסחור של הליגה. מצד שני, הסרייה A כבר היום אטרקטיבית. רק תסתכלו על המשחק בין יובנטוס לרומא - משחק נפלא באצטדיון מודרני שנרכש לשידור ב-200 מדינות על-ידי 52 חברות מדיה שונות".

ברטה הוסיף כי "בכל מחזור ליגה צופים 9 מיליון אנשים בפלטפורמות השונות. בנוסף, אנחנו רואים השנה גידול במכירות הכרטיסים, עם 24 אלף צופים בממוצע למשחק באצטדיונים, עלייה של כמעט 3% לעומת עונת 2012/13".

במידה והליגה האיטלקית אכן תלך למהלך של הפחתת מספר הקבוצות בה, היא תצטרף לבונדסליגה הגרמנית מבין הליגות הבכירות באירופה עם כמות מועדונים שכזאת. בספרד, אנגליה וצרפת משחקות בליגות המקומיות 20 קבוצות.

לאחרונה רכשה חברת שיווק הספורט אינפרונט את זכויות השידור של הליגה האיטלקית לשלוש שנים, עד לתום עונת 2017/18, תמורת סכום כולל של 2.94 מיליארד אירו - הגבוה ביותר מבין הליגות האירופיות, מלבד הפרמיירליג האנגלית.