אריה דרעי מקים עיתון יומי: "חלק מההתחדשות"

יו"ר ש"ס מקיים בתקופה האחרונה מגעים עם משקיעים ועם כותבים להקמת ביטאון שיהווה עבורו שופר ושישקף את הקו החדש שהוא מנסה להוביל

אריה דרעי פועל בימים אלה להקמת עיתון יומי. בתקופה האחרונה מנהל יו"ר ש"ס מגעים עם שורה של משקיעים וכן עם כותבים ופרשנים בכירים.

העיתון של דרעי צפוי לשמש, כפי שנהוג ומקובל בעיתונות החרדית, סוג של ביטאון בשירות הקו של מי שמוציא אותו לאור. במקרה הזה דרעי זקוק לעיתון שישמש שופר למהלכים שלו ושישקף את הקו החדש שהוא מנסה להוביל.

בתקופה הקרובה צפויים גיוסים של שמות בולטים ופופולריים של "טאלנטים" מהתקשורת החרדית.

"זה חלק מההתחדשות שאריה מנסה להפיח בתנועה בתקופה האחרונה", הסביר אחד ממקורביו של דרעי. "ברור שאם יהדות התורה על כל פלגיה וגווניה מוציאה 4 יומונים, אין שום סיבה שלש"ס - שלה ציבור לא פחות גדול, אם לא יותר - צריך להיות עיתון רציני".

אותו גורם מוסיף כי עם הקמת ש"ס פעל אריה דרעי לביסוס שני גופים: הראשון הוא מערכת החינוך של התנועה, והשני הוא הקמת ביטאון שבועי - "יום ליום", עיתון שהחל כיומי ולאור קשיים כלכליים הצטמצם למודל של עיתון שבועי. כיום מחזיקה ש"ס 50% מהשליטה בעיתון.

אחת האפשרויות שנבחנות בימים אלה היא רכישת מלוא השליטה בעיתון, ואם המגעים לא יבשילו, נבחנת הקמת מותג חדש - מהלך שמטבע הדברים עלול להוביל לסגירת העיתון הקיים.

המהלך הזה גם מדיף כמובן ריח ברור של ניסיון לביסוס מעמדו של דרעי בהנהגת התנועה, בעיקר כעת כשמרן איננו. מדובר בצעד צפוי ומתבקש מול היחסים המעורערים בין דרעי ליושב-הראש הקודם, אלי ישי, שפוגעים ללא ספק בפופולריות של דרעי וביכולת שלו להתמקד ביעדים שהיה רוצה להוביל - חזרה לממשלה, שיקום פעילות השטח של ש"ס ובעיקר ביסוס מעמדו בהנהגת ש"ס.

מנכ"ל עיתון "יום ליום", עו"ד רונן פרץ, אישר כי מתנהל משא-ומתן על השלמת רכישת העיתון על-ידי ש"ס והפיכתו לעיתון יומי. בלשכתו של דרעי סירבו להגיב על הדברים.