המאבק ב-One: הנהלת הערוץ ניסתה לפנות עובדים שובתים

צלמי One השביתו את צילום הרבע הראשון של גמר ליגת הכדורגל לתיכונים - ומנהל הערוץ ביקש מכוח שיטור לפנות את העובדים השובתים, כשבמקומם הוצבו מאחורי המצלמות עובדים שאינם צלמים ■ המנכ"ל: "מדובר בעובדים בודדים"

צעדי המחאה של עובדי מערכת One עולים שלב: אחרי שאתמול (ג') שיבשו העובדים השובתים את שידור מהדורת החדשות בערוץ הטלוויזיה של One, היום (ד') המאבק החריף.

לידי ועד הפעולה הזמני של עובדי האתר והערוץ הגיע מידע לפיו בכוונת ההנהלה לשכור עובדים חיצוניים כדי להעביר שידורים חיים של גמר ליגת התיכונים בכדורסל. בעקבות כך נערך הבוקר דיון בבית הדין לעבודה בנושא, כשהשופטת הוציאה צו מניעה זמני האוסר על הנהלת One להשתמש בעובדים חיצוניים במקום עובדי הערוץ.

היום בצהריים, 45 דקות לפני תחילת השידור המתוכנן של גמר התיכונים בכדורגל לתלמידות, הודיעה הוועד הזמני ב-One על השבתת הרבע הראשון של משחק הכדורגל, כשהוא מתחייב לחזור ולבצע את השידור מיד עם תחילת הרבע השני של המשחק.

לטענת אחד הצלמים השובתים, לירון לוי, תוך כדי הרבע הראשון ביקש מנהל ערוץ הטלוויזיה של One, עמיר יניב, מהעובדים השובתים להתפנות, לאור העובדה שאין צורך יותר בשירותיהם. העובדים סירבו והביעו נכונות לחזור ולצלם את המשחק החל מהרבע השני.

לדברי לוי, יניב התעקש שהשובתים יעזבו ושהשידור יבוצע על-ידי 4 עובדים שאינם שובתים אך שגם אינם צלמים בהכשרתם, בהם מגיש בערוץ, עורך וידיאו ועורך תוכן.

משהעובדים לא התפנו, יניב פנה לאנשי האבטחה במקום וביקש מהם לפנות את צוות העובדים השובתים. צוות האבטחה קרא לשוטר שנמצא במקום, אך זה סירב לפנותם, לאחר שהעובדים הסבירו לו כי הם נמצאים בסכסוך עבודה.

יניב לא הסכים לקבל את הצלמים השובתים חזרה לשידור החל מהרבע השני והעדיף לעבוד עם צוות לא מיומן. בוועד הפעולה הזמני טוענים כי בכך הוא הפר את צו המניעה שניתן הבוקר בבית הדין לעבודה בתל-אביב.

בשעה הקרובה צפוי דיון נוסף בבית הדין לעבודה לקראת גמר כדורגל תיכונים נוסף שישודר היום, הפעם של התלמידים.

מנכ"ל One, אודי מילנר, מסר בתגובה כי "מדובר בעובדים בודדים מתוך צוות רחב של עובדים מסורים. שידור משחקי בתי-הספר עובר בהצלחה גדולה ללא עובדי קבלן".