איתן ששינסקי מקים מכון מחקר לכלכלה ציבורית

ששינסקי, שעמד בראש שתי וועדות ממשלתיות לבחינת המיסוי על אוצרות טבע וגז טבעי, מצטרף לסגל של בית-הספר לכלכלה במסלול האקדמי המכללה למינהל

פרופ' איתן ששינסקי, מאנשי האקדמיה הבכירים בתחום הכלכלה והאיש שעמד בראש שתי וועדות ממשלתיות לבחינת המיסוי על אוצרות טבע וגז טבעי, מצטרף לסגל של בית הספר לכלכלה במסלול האקדמי המכללה למינהל. פרופ' ששינסקי יקים במסגרת בית הספר מכון מחקר לכלכלה ציבורית, שיבחן סוגיות כלכליות, ובהן מדיניות הקצאת משאבי הטבע של ממשלות ישראל, רפורמות פנסיוניות ומדיניות ההפרטה של חברות ממשלתיות, ויקיים כנס שנתי בנושאים אלו. כמו כן פרופ' ששינסקי ילמד במסגרת בית הספר לכלכלה.

מהמכללה למינהל נמסר כי "הצטרפותו של פרופ' ששינסקי היא תולדה של החלטה אסטרטגית של המסלול האקדמי המכללה למינהל לייסד במה במסגרת בית הספר לכלכלה שתרכז את הדיון הציבורי, תהווה אבן שואבת לכישרונות האקדמיים הבולטים בכלכלה, תתווה מחקרים בתחום, תיצור ניירות עמדה, תיזום דיונים פומביים, ותפעל להבאת דמויות בולטות מהארץ ומחו"ל, בכדי להביע את עמדתן על נושאים העומדים במרכז סדר היום הציבורי".

פרופ' ששינסקי נולד בשנת 1937 בקיבוץ עין חרוד. הוא בעל תואר ראשון ושני בכלכלה וסטטיסטיקה באוניברסיטה העברית, ובעל תואר דוקטור לכלכלה ב-MIT. בשנת 1967 הצטרף כמרצה לחוג לכלכלה באוניברסיטה העברית, והחל משנת 1974 הפך לפרופסור מן המניין. פרופ' ששינסקי הינו חבר באקדמיה האמריקאית למדעים ואמנויות, והוענק לו תואר דוקטור של כבוד באוניברסיטה בשטוקהולם, שבדיה.

במקביל לעבודתו כאיש אקדמיה פעל פרופ' ששינסקי רבות במישור הציבורי. בשנת 1987 עמד בראש ועדת ששינסקי לגיבוש רפורמה במס הכנסה, וב-2010 עמד בראש וועדת ששינסקי הראשונה שמינה שר האוצר, העלתה משמעותית את החלק של המדינה ברווחי היתר של מפיקי הגז הטבעי. כיום הוא עומד בראש וועדת ששינסקי 2 לבחינת המיסוי על אוצרות הטבע האחרים של ישראל