שדות של שוקולד: תכירו את השוקולד המעולה של מישי מטבעון

מיכאל בלוג, הידוע בכינויו מישי, הוא מראשוני השוקולטריים בארץ ■ תכירו את רשת בתי קפה הנושאת את שמו

מיכאל בלוג, הידוע בכינויו מישי, הוא מראשוני השוקולטריים בארץ. הרבה לפני אופנת סדנאות השוקולד במסיבות רווקים ורווקות, שנים לפני שהתפתחה בישראל תעשייה תחרותית ענפה, שנים לפני שמקס ברנר הפך למותג - שם נרדף לשוקולד ומשם לרשת בתי קפה הנושאת את שמו - מישי נותר אותו מישי מטבעון, ויש לברך על כך שהוא שם. אחרת העניין הזה של מינון קלוריות היה משתבש.

מדי בוקר הוא מתיישב ברחבה שמבחוץ לחנות השוקולד שלו - שם גם המפעל המשפחתי הצנוע - ומדמיין טעמים חדשים, מרקמים, צורות וצירופים בלתי שגרתיים. "אין גבול לדמיון", הוא אומר, ומצביע על משטח מלבני ארוך שבו מסודרים, בשורות-שורות ובקומות-קומות, פרלינים עבודת יד עמוסים כל טוב, בשלל צורות, סגנונות, שילובים מקוריים, כולם טעימים במיוחד, שילובי שוקולד ופירות, ופרלינים דחוסי מרציפן.

טעמנו (במשורה): פרלין פינה-קולדה עם גנאש שוקולד לבן, רום ואננס; פרלין קסיס קרם אוכמניות עם שמנת ושוקולד מריר; פרלין עם תבלין הל, לימון, שוקולד לבן ושוקולד מריר; פרלין נוגט קלאסי - עם אגוז פקאן ושוקולד מריר. ואחד עם נוגט מוקצף בחמאה, עם אגוז לוז שלם, מצופה בשוקולד חלב. ויש גם שוקולד במילויי אלכוהול - פרלין קירסאו גאנש שוקולד לבן, במילוי אמרטו. וכזה אחר, משוקולד מריר, ממולא ברנדי. כולם מעולים אחד-אחד.