פלוג ממליצה למנות את רעייתו של פרופ' טרכטנברג לסגניתה

בודו-טרכטנברג רכשה את עיקר נסיונה המקצועי בבנק הפועלים, אליו הצטרפה ב-1987 ככלכלנית במחלקה הכלכלית ואף שימשה כיועצת למשרד האוצר הקנדי ■ ד"ר קרנית פלוג: "נדין מביאה עימה ניסיון רב בתחומים מגוונים"

נגידת בנק ישראל, ד"ר קרנית פלוג, הודיעה היום (ה') לראש הממשלה על כוונתה להמליץ לממשלה למנות את ד"ר נדין בודו-טרכטנברג , רעייתו של פרופ' מנואל טרכנטנברג, לתפקיד המשנה לנגידת בנק ישראל. המינוי כפוף לתהליך אישור בוועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות המדינה (ועדת טירקל), ולאישור הממשלה. כמשנה לנגידה תכהן ד"ר בודו-טרכטנברג גם כחברה בוועדה המוניטרית ובמועצה המנהלית של בנק ישראל.

לבודו-טרכטנברג נסיון מקצועי עשיר הן בתחומי המדיניות הציבורית והן בתחום הבנקאי-פיננסי. בשנות השמונים היא שימשה כיועצת למשרד האוצר הקנדי, וסייעה בגיבוש רפורמה במערכת המס הקנדית. את עיקר נסיונה המקצועי רכשה בודו-טרכטנברג בבנק הפועלים, אליו הצטרפה ב-1987 ככלכלנית במחלקה הכלכלית, שם עסקה בניתוח ותחזיות מקרו כלכליים. בהמשך, היא שימשה במספר תפקידי ניהול באגף ניירות ערך ונכסים פיננסיים של הבנק, ביניהם מנהלת מחלקת המחקר לני"ע ומנהלת יעוץ ומסחר ללקוחות מוסדיים. בשנים 2003-2009 היא שימשה כמנהלת קשרי לקוחות בחטיבה הפיננסית של בנק הפועלים.

לבודו-טרכטנברג גם ניסיון אקדמי עשיר. היא רכשה תואר ראשון בכלכלה באוניברסיטת מונטריאול שבקנדה, תואר שני בפילוסופיה, מדע המדינה וכלכלה באוניברסיטת אוקספורד שבאנגליה, ותואר שלישי בכלכלה, בהנחייתו של פרופ' לארי סאמרס, באוניברסיטת הרווארד שבארה"ב. ההתמחות האקדמית שלה היא בתחומי המימון הציבורי ומאקרו כלכלה.

ד"ר קרנית פלוג: "אני מודה לנדין על שהסכימה לקחת על עצמה את האחריות והאתגר שבתפקיד המשנה לנגידת הבנק, וממליצה ממשלה לאשר את המינוי. נדין מביאה עימה ניסיון רב בתחומים מגוונים. בפני בנק ישראל עומדים בתקופה הקרובה אתגרים רבים, ואני משוכנעת בכך שכישוריה ונסיונה של נדין יסייעו לנו בהתמודדות עימם".