ההמלצות החמות של בנק איגוד: קרנות סל מעניינות בארה"ב

אגוד: "השבוע נרשמה מגמה חיובית במרבית שוקי המניות בתמיכת פרסום נתוני מאקרו חיוביים המשקפים את המשך השיפור" ■ כלכלני הבנק ממליצים להגדיל חשיפה למניות בגוש האירו ועל מספר קרנות סל בארה"ב

בסקירה השבועית שפרסם בנק אגוד, מציינים כלכלני הבנק כי חל שיפור בנתונים הכלכליים בגוש האירו ולכן ממליצים להגדיל חשיפה למניות, ובאופן ספציפי להגדיל את החשיפה למניות בגוש האירו. בבנק ממליצים בנוסף על השקעה במספר קרנות סל (ETF) מעניינות.

"השבוע נרשמה מגמה חיובית במרבית שוקי המניות בתמיכת פרסום נתוני מאקרו חיוביים המשקפים את המשך השיפור בכלכלות ארה"ב ומדינות הגוש", כתבו כלכלני הבנק בסקירה וציינו כי בשל השיפור הבנק העולמי העלה את תחזית הצמיחה לשנים הבאות.

לכן, באגוד ממליצים על חשיפה של 18% למניות בתיק השקעות מייצג ועל חשיפה למניות של 28% למשקיעים ספקולטיבים יותר. כמו כן, באגוד ממשיכים להמליץ על השקעה שווה בין ישראל לחו"ל. עם זאת, בהתייחס לפיזור ההשקעות בחו"ל, הם מעדכנים את ההמלצה לגבי הפיזור הגיאוגרפי וממליצים על פיזור שוויוני בין ארה"ב וגוש האירו : 40% בארה"ב , 40% בגוש האירו ו-20% בבריטניה.

מבחינת סקטורים בארה"ב ממליצים באגוד על סקטור הפיננסיים, הקמעונות וסקטור הבנייה. בנוסף מומלצת השקעה במניות דיבידנד אמריקאיות גלובאליות בעלות תזרימי מזומנים יציבים. סקטור נוסף המומלץ להשקעה הינו סקטור הביוטכנולוגיה הטומן בתוכו פוטנציאל לעליות . בהתייחס להשקעה באירופה: ממליצים דרך תעודות הסל על היורו סטוקס 50 וכן תעודות על חברות המחלקות דיבידנדים, ללקוחות ספקולטיביים ניתן להיחשף לסקטור הפיננסיים באירופה.

וכיצד תוכלו להיחשף לסקטורם הללו? באגוד מספקים המלצות לגבי השקעה באמצעות מכשירים המכונים קרנות סל (ETF'S).

HDV - קרן סל המשקיעה בחברות בארה"ב המחלקות דיבידנד. בין סקטורים הבולטים שבה: פארמה 28.5%, מוצרי צריכה 24.5%, טלקום 17% ותשתיות 15%. בין החברות המוחזקות: AT&T פייזר, פרוקטר אנד גמבל, ג'ונסון אנד ג'ונסון, אינטל, פיליפ מוריס ואלטריה ומרק.

DVY - הוא ETF המשקיע בחברות בארה"ב המחלקות דיבידנד, ביניהן: מקדונלדס, קימברלי קלארק, שברון, ג'נרל מיילס, ווטסון, היינז, קוקה קולה, אלטריה, קראפט, מרק ועוד.

מבחינה סקטוריאלית ממליצים באגוד על קרן הסל BBH- המשקיעה בחברות הביוטכנולוגיה המובילות בתחומן וטומנת בתוכה פוטנציאל רב, בהתפלגות: כ-75% ביוטכנולוגיה , 20% פרמצבטיקה, 5% מוצרים רפואיים. בין החברות הבולטות במדד: אמג'ן, גלעד סיינס, ביוג'ן, אילומיין ועוד רוב החברות אמריקאיות.

בנוסף, כלכלני הבנק ממליצים גם על קרנות סל מסורתיות יותר כגון XLF המשקיעה בפיננסים (בנקים, שירותים פיננסים, ריט וביטוח) וכן XHB המשקיעה בחברות הבנייה.

למשקיעים ספולטיבים יותר, ממליצים באגוד על קרן הסל IWM , שעוקבת אחר מדד הראסל 2,000 המכיל את 2,000 המניות הקטנות במדד; הראסל 3,000 (ביצועי הראסל 3,000 אגב, דומים לאלה של ה- S&P 500). המניות הללו פחות גלובאליות, מתמקדות בארה"ב (98%) ונהנות בד"כ מביצועים עודפים כשהריבית נמוכה.