זמן מזומן

מדד תל אביב 25 אומנם קצת עלה בשבוע האחרון אבל לדעתנו הוא עדיין חלש ולא מעניין להשקעה, כמדד ■ מה כן מומלץ להשקעה?

את מרבית הטור היום נקדיש לתמונה הכוללת של השווקים כפי שהיא מצטיירת לנו:

  1. בשוק האמריקאי תיקון משמעותי נמצא מעבר לפינה. יפגעו לדעתנו המניות שעלו הרבה בשנים האחרונות ששייכות לחברות מתחום הצרכנות.
  2. המניות שיכולות לרכך את התיקון הן מניות האנרגיה והסחורות. עליה של אלו על רקע עליית מחירי האנרגיה והסחורות גם תצדיק את הירידה של המניות מהסעיף הראשון.
  3. בשביל שמניות האנרגיה והסחורות יעלו רצוי שהשווקים בסין יתאוששו. אם תהיה הפתעה לטובה בשווקים, היא צריכה להגיע משם. מוזמנים לעקוב איתנו אחרי FXI, ה-ETF השכיחה להשקעה במניות סיניות. היא נמצאת על קצה הנקודה ממנה היא יכולה להסתובב ו"להפתיע" בעליה. מהלך שלה מתחת ל-35 יהיה סימן דובי מאוד שסביר שיתחבר לירידות משמעותיות בשווקים. מהלך שלה מעל 37 יהיה סימן חיובי ראשוני.
  4. אם התיקון בארה"ב יתחיל מהרמות הנוכחיות, הוא יכול להיות מתון ולהגיע עד רמת ה-1770 של ה-S&P500. ככל שה-S&P500 יעלה יותר, אם יעלה, מהנקודה הזו, סביר שהוא ירד יותר בתיקון אם אכן יתרחש בשבועות הקרובים. היה ויהיה יום עליות אופורי (קפיצת מחיר ועליה משמעותית) סביר שננצל אותו למכירות מסיביות בתיק קניון המניות. גם כך אנחנו נערכים בתיק קניון המניות בהתאם לנ"ל. יושבים חזק על סחורות, מגדילים באנרגיה ומחזיקים 5% מזומן. ברור שאם אנחנו טועים כאן, לאמירה נחרצת כזו יכולות להיות השלכות ביחס לתשואה בהשוואה לS&P500. בינתיים התנהגות השוק מראה שאנחנו צודקים. בשל החשש שלנו מתנודתיות מתעתעת בשווקים, אנחנו מעדיפים, באופן חריג למה שנהגנו עד היום, להקטין חשיפה על ידי מכירת מניות ואחזקת מזומן ולא למכור חוזים עתידיים.

איפה כל הסיפור הזה מוצא את תל אביב 25? נכון שהוא קצת עלה בשבוע האחרון אבל לדעתנו הוא עדיין חלש ולא מעניין להשקעה, כמדד.

אנרגיה לתיק

3 מניות האנרגיה המעניינות שבהן מיקדנו את הפוזיציה בקניון המניות הן NBR, ECA ו-APA. NBR ו-ECA נמצאות על תמיכה ברמת שפל עם פוטנציאל למהלך עליה משמעותי. APA צפויה לעלות אחרי פריצה כלפי מעלה של קו מגמה יורד.

זיו סגל, מנכ"ל משותף בחברת BePlusDo-פיתוח כלים וטכנולוגיות אימון ואסטרטג ההשקעות של קרן הגידור Green Ocean. ziv@beplusdo.co.il. אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.