טעם נרכש

רשת הצליחה בגיזרת ריאליטי המוזיקה, אז למה לא לנסות גם ריאליטי בישול?

"משחקי השף", יום א' 21:00, ערוץ 2 רשת

עונת הטלוויזיה האחרונה הייתה טובה אל רשת, מי שנחשבה במשך שנים לאחות המוצלחת פחות של קשת. אלא שמה שהחל לפני כשנתיים עם "דה ווייס", הפך לעובדה מוגמרת עם "אקס פקטור": לרשת יש יכולת להכות את קשת במגרש הביתי שלה: ריאליטי מוזיקה. ואם כך הוא הדבר, למה לא לנסות גם ריאליטי בישול?

התחושה שלי היא שלפחות בגזרת המתאבנים, צריך לגלות סבלנות ל"משחקי השף": אם לחיים כהן או אייל שני, למשל, יש כבר פרסונות טלוויזיוניות מוכרות, ואם ליונתן רושפלד לקח עונה שלמה כדי להבין איפה הוא נמצא, וגם למיכל אנסקי נדרש הזמן כדי להביא למצלמה דמות שהצופים יכולים לאפיין מיד - הרי שלמאיר אדוני, אסף גרניט ומושיק רוט, צריכה להיות סבלנות.

מבחינה קולינרית, מדובר בתותחי-על, שלא תטעו: מאיר אדוני ("כתית", "המזללה") הוא לטעמי השף המרתק ביותר בישראל בעשור האחרון; אסף גרניט חתום על ההצלחה הקונספטואלית הגדולה של השנים האחרונות ("מחנהיודה" שהולידה גל של "מסעדות שוק" או סתם מנות שמוגשות בצנצנת): ומושיק רוט, ובכן, שני כוכבי מישלן שבהם הוא מחזיק, צריכים לרגש אותנו לא פחות מפסלון האוסקר של נטלי פורטמן (ולדעת גרגרן שכמוני, גם לא פחות מפרס נובל בכימיה, למשל).

אלא שלא רק להיות שף היא עבודה קשה, כמו שאומר גרניט, אלא גם להיות כוכב פריים-טיים. לכן "משחקי השף" היא קצת כמו תבשיל קדירה: בהנחה שכל המרכיבים הנכונים בפנים - כל מה שצריך הוא רק להצטייד במספיק סבלנות עד שיעלה הניחוח שיבשר כי הגיעה העת לפתוח את הסיר.