FeeX מנסה להפחית דמי הניהול בפנסיה: "עד 50 אלף שקל"

חברת הסטארט-אפ הישראלית פיתחה מערכת שמאפשרת להשוות את דמי הניהול בקרנות השתלמות וקופות גמל באמצעות חוכמת ההמונים - ונכנסת היום לקרנות הפנסיה

חברת הסטארט-אפ הישראלית FeeX, שפיתחה מערכת שמאפשרת להשוות את דמי הניהול בקרנות השתלמות וקופות גמל באמצעות חוכמת ההמונים, נכנסת היום לאחד התחומים המשפיעים ביותר על רווחת הישראלים: קרנות הפנסיה.

המוצר של החברה מאפשר באמצעות סריקה פשוטה של דו"ח רבעוני או שנתי שמנפיקה קרן הפנסיה והעלאתו לאתר החברה, לבדוק אם המשתמש משלם דמי ניהול גבוהים לעומת משתמשים אחרים.

האלגוריתם של FeeX יודע לנטרל גורמים לא רלבנטיים, כמו למשל עובדי ארגונים גדולים שמקבלים תנאים מועדפים ושלא ניתנים להשוואה, ומאפשר כלים נוחים מאוד להתמקחות מול קופות גמל, קרנות פנסיה והשתלמות, גם למי שלא מבין את השפה הפיננסית - עם תבנית מכתב פשוטה וקבועה.

כאמור, היום נכנסת החברה באופן רשמי לתחום שנוגע למרבית הישראלים ויאפשר להם להפחית את דמי הניהול שלהם במידה והם משלמים יותר מדי. לדברי מנכ"ל ואחד ממייסדי החברה, יואב צוראל, שיעור דמי הניהול בחיסכון הפיננסי כיום מגיע לכשליש ממנו. לדבריו, על-פי תקופת הניסוי של הכלי החדש מתברר כי החיסכון לישראלי הממוצע בהפחתת דמי הניהול הן של ההפקדות והן של הצבירה יכול להגיע ל-50 אלף שקל וחיסכון פוטנציאלי כולל של 40 מיליון שקל עבור אלף הנסיינים שלקחו חלק בפיילוט.

"חברת FeeX כאן על מנת לשבור את הא-סימטריה בשוק הפיננסים, שאחת מתוצאותיה היא דמי ניהול ועמלות מנופחות, כפל ביטוחי ופרמיות מופרזות", אומר צוראל. "בכל מקום בו מנצלים את העובדה שהציבור לא יודע מספיק, FeeX תיכנס, תתקן ותשנה. לא ניתן עוד שימשיכו לקחת לנו שליש מהחסכון לזקנה".

חברת FeeX הוקמה ב-2012 במסגרת תוכנית זל ליזמות במרכז הבינתחומי הרצליה על-ידי צוראל, אייל הלחמי ודוד וייס. אורי לוין, ממייסדי חברת Waze, משמש כיו"ר וכמשקיע. החברה גייסה עד היום 3.1 מיליון דולר מקרן בלאמברג ולוין.

FeeX / צילום מסך
 FeeX / צילום מסך