אולפני הרצליה: עיריית כפר-סבא חטפה לנו הפקה בינלאומית

עיריית כ"ס הגיעה להסכם עם אולפני FOX לאכלוס הפקת הדרמה "TYRANT" ■ שווי ההסכם עומד על מיליוני דולרים ■ אולפני הרצליה: עיריית כ"ס הבטיחה ל-FOX פטור מארנונה ועבודות תשתית ללא מכרז ■ עיריית כ"ס: טענות חסרות בסיס

אחד החוזים הנחשקים ביותר בשוק הטלוויזיה כיום הגיע דווקא לידיה של עיריית כפר-סבא. ל"גלובס" נודע כי העירייה הגיעה להסכם - שעדיין לא נחתם סופית - עם אולפני FOX האמריקאיים, לאכלוס ההפקה של הדרמה "TYRANT", שאמורה להיות משודרת ברשת הכבלים FX. על-פי הערכה, שווי ההסכם עומד על מיליוני דולרים לתקופה של שבועות ספורים.

בשבועות האחרונים ביקרו נציגי FOX המאה ה-21 בישראל וחיפשו אחר אתר מתאים לצילומים. בין היתר נעשו בדיקות בערים שונות באזור המרכז, ומגעים מתקדמים התנהלו גם מול אולפני הרצליה שבשרון.

באולפני הרצליה, שסיכמו כבר עם FOX בעל-פה על ההתקשרות, זעמו על ההחלטה להעביר את ההפקה לכפר-סבא ושיגרו מכתב מעורך דינם לעירייה.

במכתב שנשלח על-ידי עו"ד דורון אלקיים לראש עיריית כפר-סבא, יהודה בן-חמו, נכתב כי "לא ברור מה סיבה מצאה עיריית כפר-סבא להיות פילנטרופ של גוף מסחרי זר, והכול מכספי ציבור... לא נמצא הצדק חוקי לאופן שבו נוהגת עיריית כפר-סבא".

על-פי המכתב שנשלח מהאולפנים, עיריית כפר-סבא הבטיחה לחברה האמריקאית פטור מארנונה והתחייבות לביצוע עבודות תשתית ללא מכרז. בעירייה דוחים טענות אלה מכל וכל וטענים כי לא יינתנו ל-FOX כל הנחות.

מעיריית כפר-סבא נמסר: "הטענות תמוהות וחסרות בסיס, שכן העירייה פועלת כחוק. חברת FOX תשלם ארנונה ושכר דירה על-פי חוות-דעת שמאית, כמתחייב בחוק. עובדי העירייה אינם מעורבים, ובניגוד לטענות שהועלו, לעירייה אין חוזה התקשרות עם FOX, שכן ההתקשרות תיעשה ישירות מול החברה הכלכלית".