בניגוד להצהרה קודמת: רשת קופיקס מתחילה למכור זכיינויות

אבי כץ, בעלי קופיקס, הכריז על כך בכנס איגוד השיווק ■ כשנשאל על רשת כפר השעשועים שמכר לקבוצת אלון, השיב: "ויסמן קנה עסק והרס אותו. אני אשם?"

בעלי רשת קופיקס, אבי כץ, לא נשאר אדיש היום (ה') כשנשאל על רשת כפר השעשועים שאותה מכר לקבוצת אלון שבשליטת איש העסקים דודי ויסמן.

"אתה יצאת שמח מכפר השעשועים, אבל דודי ויסמן פחות", נשאל כץ על-ידי איתן זינגר בכנס איגוד השיווק שהתקיים בתל-אביב. "דודי קנה עסק והרס אותו. אני אשם?" השיב כץ.

לבקשת הבהרה מ"גלובס", מסר כץ: "אני לא מוסיף יותר. אני מכרתי עסק מצוין".

נזכיר כי כפר השעשועים, שנמכרה כאמור על-ידי כץ ורונן לוי לקבוצת אלון, רושמת הפסדים מזה תקופה ארוכה, ולפני ימים אחדים מכרה קבוצת אלון את השליטה ברשת (65%) בחזרה ללוי, תמורת הזרמת 12 מיליון שקל בלבד.

שבועות ספורים אחרי השקת קופיקס, נמתחה ביקורת על כץ בשל מודל הזכיינות ולאור כישלון של חלק מהזכיינים בכפר השעשועים. בעקבות זאת הודיע כץ כי רשת קופיקס לא תמכור זכיינויות, אלא רק כעבור 6 חודשים מהיום שבו יפעל כל סניף, אם יוכח כי הסניף רווחי. למרות זאת קופיקס נסוגה מהצהרה זו ומתחילה כעת למכור זכיינויות.

כץ הגיב לכך בכנס ואמר: "איך אני יכול לפתוח בלי זיכיון? שאשתי תקום ב-6 בוקר ותלך לפתוח סניף?".

בנוסף, כץ אמר ל"גלובס": "אמרנו שחצי שנה לא נפתח כדי לראות אם הסניפים מצליחים. אני אומר לך שאחרי 3 חודשים החנויות מצליחות, והיציאה לפריפריה מחייבת זכיינות".

- כשהצהרת על כך תכננת לפתוח את כל 50 הסניפים במרכז?

כץ: "כן. העסק שלי. אני מבין בקמעונאות ורואה שקצב המכירות נשמר גם מחוץ לתל-אביב, ואני מבין שיש לי קונספט מוכח ולא אחכה".

- אולי לא תחכה כי המומנטום יילך לאיבוד? שהרי אם הסניפים מצליחים, הרווח משתלשל לכיס שלך.

כץ: "המומנטום לא יילך לאיבוד, וקצב הפריסה יהיה מהיר יותר בזכיינות".

בתגובה לשאלות נוקבות של זינגר, כי מישהו מטעם האיגוד יפעיל סניף במשך שנה וידווח עליו בעוד שנה בכנס, אמר לו כץ: "תמצא חבר. אני אתן לו סניף בתל-אביב - הוא לא ישקיע שקל, ואם הוא לא ירוויח 30 אלף שקל בחודש, אני אתן לך 300 אלף שקל בעוד שנה".